PT - JOURNAL ARTICLE AU - DOFKOVÁ, Radka TI - UŽITEČNÉ E-ZDROJE PRO VÝUKU MATEMATIKY OČIMA STUDENTŮ UČITELSTVÍ DP - 2021 Feb 1 TA - Trends in education PG - 55--61 VI - 13 IP - 2 AID - 10.5507/tvv.2020.018 IS - 18058949 AB - Současná situace vzhledem k pandemii Covid-19 ukázala, že je třeba, aby se studenti učitelství orientovali v současných dostupných elektronických zdrojích, které jim usnadní vlastní studium a současně mají požadovaný didaktický potenciál pro využití ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ. Také v souvislosti s požadavkem na zvyšování digitální gramotnosti žáků v rámci revizí kurikulární dokumentů je žádoucí, aby byl u studentů budován pozitivní vztah k digitálním technologiím. Článek tedy teoreticky vychází z principů otevřeného vzdělávání (Open Education - OE) podporující volné šíření vědomostí, informací a vědeckých poznatků, které díky internetu rychle, bezplatně a bez hranic mohou využívat učitelé při své výuce. V článku jsou reflektovány vzdělávací objekty pro výuku matematiky očima budoucích učitelů, které zahrnují digitální obsah, přičemž forma obsahu může být textová, multimediální, dále může obsahovat programové nástroje anebo samotné výukové aplikace.