RT Journal Article SR Electronic A1 BRYNDOVÁ, Lucie T1 TRENDY URČOVÁNÍ ÚROVNĚ INFORMATICKÉHO MYŠLENÍ U ŽÁKŮ JF Trends in education YR 2021 VO 14 IS 1 SP 13 OP 20 DO 10.5507/tvv.2021.001 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202101-0005.php AB Současný celosvětový trend implementace rozvoje informatického myšlení do kurikula přináší mimo jiné i diskusi určování rozvoje úrovně informatického myšlení u žáků. S ohledem na v tuzemsku vrcholící revizi RVP v oblasti Informatiky a ICT podle Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020, je vývoj standardizovaných prostředků a metod pro rozvoj a testování informatického myšlení u žáků základních a středních škol jedním z nejaktuálnějších pedagogických témat. Příspěvek představuje základní možnosti testování informatického myšlení a diskutuje jejich použití na školách v České republice.