PT Journal AU Milan, K NEMEC, D TI POPIS A POROVNANI VYBRANYCH PLATFOREM PRO REALIZACI ON-LINE VZDELAVACICH AKTIVIT SO Trends in education PY 2023 BP 5 EP 12 VL 15 IS 1 DI 10.5507/tvv.2022.008 DE E-learning; on-line vzdelavani; on-line vzdelavaci aktivity; on-line vyukova prostredi. AB S ohledem na pandemickou situaci, je nucena cela rada vzdelavacich instituci doplnovat klasickou vyuku on-line aktivitami. Volba prislusneho technickeho prostredku, at jiz v podobe LMS (napr. Moodle) ci komunikacnich platforem s moznosti sdileni vyukovych materialu (napr. MS Teams), je prevazne na volbe prislusne vzdelavaci instituce. Ta je casto postavena pred nelehkou volbu, nebot nabidka na trhu techto aplikaci a systemu je siroka, a neni snadne najit nejvhodnejsi nastroj, ktery by vyhovoval vsem potrebam. Z tohoto duvodu vznikla tato stat, ktera popisuje hlavni charakteristiky a vlastnosti vybranych platforem pro podporu on-line vzdelavacich aktivit, ktere jsou v soucasnosti dostupne na ceskem trhu. Soucasti tohoto popisu je i jejich srovnani a vymezeni hlavnich prinosu ci negativ jednotlivych platforem, s cilem ulehcit orientaci budoucim uzivatelum, kteri uvazuji o jejich nasazeni. ER