PT - JOURNAL ARTICLE AU - Milan, KLEMENT AU - NĚMEC, Daniel TI - POPIS A POROVNÁNÍ VYBRANÝCH PLATFOREM PRO REALIZACI ON-LINE VZDĚLÁVACÍCH AKTIVIT DP - 2023 Jan 31 TA - Trends in education PG - 5--12 VI - 15 IP - 1 AID - 10.5507/tvv.2022.008 IS - 18058949 AB - S ohledem na pandemickou situaci, je nucena celá řada vzdělávacích institucí doplňovat klasickou výuku on-line aktivitami. Volba příslušného technického prostředku, ať již v podobě LMS (např. Moodle) či komunikačních platforem s možností sdílení výukových materiálů (např. MS Teams), je převážně na volbě příslušné vzdělávací instituce. Ta je často postavena před nelehkou volbu, neboť nabídka na trhu těchto aplikací a systémů je široká, a není snadné najít nejvhodnější nástroj, který by vyhovoval všem potřebám. Z tohoto důvodu vznikla tato stať, která popisuje hlavní charakteristiky a vlastnosti vybraných platforem pro podporu on-line vzdělávacích aktivit, které jsou v současnosti dostupné na českém trhu. Součástí tohoto popisu je i jejich srovnání a vymezení hlavních přínosů či negativ jednotlivých platforem, s cílem ulehčit orientaci budoucím uživatelům, kteří uvažují o jejich nasazení.