RT Journal Article SR Electronic A1 SERAFÍN, Čestmír T1 ODBORNÉ VZDĚLÁVÁNÍ A OBOROVÉ DIDAKTIKY - STAV A PERSPEKTIVY JF Trends in education YR 2024 VO 17 IS 1 SP 30 OP 36 DO 10.5507/tvv.2024.006 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202401-0003.php AB Předložená přehledová studie je zaměřena na aktuální stav a vývoj didaktik v odborném vzdělávání v České republice. Cílem studie je zhodnotit aktuální stav didaktik odborných předmětů a didaktiky praktického vyučování na středních školách v podmínkách České republiky a naznačit další možný vývoj těchto didaktiky ve změnách, které jsou poznamenány digitalizací průmyslu obchodu a služeb, tedy odvětvích pro které střední odborné školy připravují své absolventy. V první části je vymezen diskurs řešené problematiky. Druhá část je pak věnována analýze stavu rozpracovanosti jednotlivých skupin oborových didaktik v odborném vzdělávání. Poslední část je zaměřena na možné perspektivy vývoje dotčených oborových didaktik.