Trendy ve vzdělávání, 2008 (roč. 1), číslo 1

TVV 2008, 1(1):120-123

VYJÁDŘENÍ CÍLŮ VÝUKY V TECHNICKÝCH PŘEDMĚTECH

KROPÁČ Jiří, PLISCHKE Jitka
Katedra technické a informační výchovy Katedra pedagogiky s celošk. působností, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR 771 40 Olomouc, ČR

Stať je zaměřena na vybrané způsoby dosahování jednoznačnosti a kontrolovatelnosti výukových cílů, jak hlavních, tak dílčích. Těžištěm stati je aplikace Magerovy techniky vyjádření cílů, kterou pro naše poměry provedla D. Tollingerová, pro výuku technických předmětů.

Klíčová slova: didaktika technických předmětů, výukové cíle, Magerova technika.

Zveřejněno: 1. červenec 2008  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KROPÁČ, J., & PLISCHKE, J. (2008). VYJÁDŘENÍ CÍLŮ VÝUKY V TECHNICKÝCH PŘEDMĚTECH. Trends in education1(1), 120-123
Stáhnout citaci

Reference

  1. PASCH, M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.
  2. KROPÁČ, J. Exemplifikační úlohy a jejich využití ve vzdělávacích programech. e- pedagogium, 2003, roč. 3, č. 4. Tištěná forma ISSN 1213-7758.
  3. Národní soustava kvalifikací (on-line) [cit. 2008-4-1]. http://www.narodnikvalifikace.cz/
  4. Učební osnovy základní školy: Pracovní vyučování 5. - 8. ročník. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1978.
  5. NIKL, J. Technologie projektování učebních činností prostřednictvím vzdělávacích cílů. Liberec: Technická univerzita, 2006. ISBN 80-7372-120-1.
  6. KROPÁČ, J., KUBÍČEK, Z., CHRÁSKA, M. a HAVELKA, M. Didaktika technických předmětů: vybrané kapitoly. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. ISBN 80-244-0848-1.
  7. MOŠNA, F. aj. Didaktika základů techniky I. Praha : Stát. pedag. nakl., 1990. ISBN 80-7066-271-9.
  8. EGER, L. aj. Strategie rozvoje školy. Plzeň : CECHTUMA, 2002. ISBN 80-9032252-2.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.