Trendy ve vzdělávání, 2008 (roč. 1), číslo 1

TVV 2008, 1(1):247-250

PERSPEKTIVY VIZUÁLNÍ KOMUNIKACE V TECHNICKÉ VÝCHOVĚ

TVARŮŽKA Václav, RUDOLF Ladislav
Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra technické a pracovní výchovy Katedra technické a pracovní výchovy Českobratrská 16, 701 03 Ostrava Českobratrská 16, 701 03 Ostrava

Tento článek pojednává o problematice využívání videoklipů ve výuce odborných předmětů. Popisuje výzkum, který probíhá a který se zabývá efektivitou využívání této vizuální formy. Článek rovněž popisuje výhody a nevýhody této prezentační formy.

Klíčová slova: výuka, výukový klip, formy a metody, struktury, vizuální komunikace.

Zveřejněno: 1. červenec 2008  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
TVARŮŽKA, V., & Ladislav, R. (2008). PERSPEKTIVY VIZUÁLNÍ KOMUNIKACE V TECHNICKÉ VÝCHOVĚ. Trends in education1(1), 247-250
Stáhnout citaci

Reference

  1. 46 million mobile video subscribers by 2010 [on line]. c2007 [cit. 2008-01-11]. Dostupné z: <http://test.infonetics.com/pr/2007/ms07.mtv.1h.nr.asp>.
  2. ANDERSON, W., KRATHWOHL, D. Taxonomy for Learning, Teaching a Assesing. New York: Longman, 2001. ISBN 0-8013-1903-X.
  3. ECO, U. Mysl a smysl. Praha: Knihovna nadace Vize 97, 2000.
  4. JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B. Média a společnost. Praha: Portál, 2003. ISBN 807178-697-7.
  5. KESNER, L. Média a obraznost. In Sborník symposia České sekce INSEA 2000. Praha: Česká sekce INSEA, 2000. s. 74 - 88.
  6. MAREŠ, J. Učení z obrazového materiálu. In Pedagogika 45. Praha: Pedagogická fakulta UK Praha, 1995. s. 318-326. ISSN 3330-3815.
  7. MCLUHAN, H. M. Jak rozumět médiím: Extenze člověka. Přeložil Miloš Calda. Praha: Odeon. 1991. 348 s. Přeložil Miloš Calda. ISBN 80-207-0296-2.
  8. Přehled upozornění a pokut za porušení povinností stanovených zákonem č.468/1991 Sb. [on line]. 2008 [cit. 2008-01-11]. Praha: Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Dostupné z: http://archiv.rrtv.cz/zprava2002/43.html
  9. MASTALERZ E.: Dydaktyka jako weryfikacja przygotowania studentów w zakresie kompetencji kluczowych [w], DIDMATTECH 2007 DIL II, Votobia Olomunc, red. J. Stoffa, V. Stoffova, M. Chraska, s.642-645, ISBN 80-7220-2960ZÁKON č. 561/2004 Sb. ze dne 24. září 2004.
  10. O předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) ve znění pozdějších změn provedených zákonem č. 383/2005 Sb.
  11. ZINGRONE, F. The media symplex: at the edge of meaning in the age of chaos. Toronto: Stoddart, 2001. 283 s. ISBN 0-7737-3293-4.
  12. Zpráva o stavu vysílání a činnosti rady pro rozhlasové a televizní vysílání za období 1. 1. 2002 - 31. 12. 2002 [on-line]. 2003 [cit. 2008-01-11]. Dostupné z: <http://archiv.rrtv.cz/files/zprava2002/zprava2002b.doc>.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.