Trendy ve vzdělávání, 2008 (roč. 1), číslo 1

TVV 2008, 1(1):299-302

ICT A GENDER VE ŠKOLE

FIALOVÁ Irena, PAVLÍČEK Jiří
KITTV, PedF UK v Praze, Rettigové 4, KIKT, PedF OU v Ostravě, Mlýnská 5, 116 39 Praha 1, ČR

Příspěvek upozorňuje na problematiku genderových aspektů v souvislosti se vzdělávací oblastí ICT. Příspěvek představuje evropský projekt G@ME, který se danou problematikou zabývá z pohledu diagnostiky genderových aspektů a formování citlivosti učitele k nim. Cílem příspěvku je připomenout potřebu genderově sensitivní edukace vzhledem k rozvíjejícímu se inovativnímu výukovému prostředí, které je založeno na využívání ICT.

Klíčová slova: Genderově senzitivní edukace, diagnostické prostředky, inovativní výukové prostředí.

Zveřejněno: 1. červenec 2008  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
FIALOVÁ, I., & PAVLÍČEK, J. (2008). ICT A GENDER VE ŠKOLE. Trends in education1(1), 299-302
Stáhnout citaci

Reference

  1. OAKLEY, A. Pohlaví, gender a společnost. Praha : Portal. 2000.
  2. Country Brief : Czech Republic. Use of Computers and the Internet in Schools in Europe 2006. European Commission. [online]. [2006] [cit. 2007-01-21]. Dostupný na: <http://ec.europa.eu/information_society/eeurope/i2010/benchmarking>.
  3. GRÜNBAUM, L., PEDERSEN, M., NIELSEN, S.B. Study of Innovative Learning Environments in School Education. European Commission DG Education and Culture. Final Report. Ramboll Management. [online]. [2004] [cit. 2006-02-01]. Dostupný na: < http://www.elearningeuropa.info>.
  4. KRISTOVÁ, Markéta. Ženy a ICT. In Kontext: časopis pro gender a vědu, č. 3-4, [online]. [2004] [cit. 2008-02-16]. Dostupný na: <http://kontext.zenyaveda.cz>.
  5. PREUSCHOFF, Gisela. Výchova dívek. Praha : Portál, s.r.o., 2007. ISBN 978-807367-207-2. Orig. Raising Girls. Australia : Finch Publishing, 2004.
  6. PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 2. přepracované aktualizované vydání. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4.
  7. PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace. Hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 1996. ISBN 80-210-1333-8.
  8. SMETÁČKOVÁ, Irena (Ed.). Gender ve škole. Příručka pro budoucí i současné učitelky a učitele. Otevřená společnost, o. p. s., 2006. ISBN 80-903331-5-X.
  9. Tech-Savvy. Educating Girls in the New Computer Age. By the AAUW Educational Foundation Commission on Technology, Gender, and Teacher Education. Washington, 2000. ISBN 1879922231.
  10. VOSTÁL, Bohumil. Děti, v čem jsou počítače hloupé? In Kontext: časopis pro gender a vědu, č. 3-4, [online]. [2004] [cit. 2008-02-16]. Dostupný na: < http://kontext.zenyaveda.cz>.
  11. Zpráva Komise EU o Elektronických dovednostech pro 21. století [online]. [2007] [cit. 2006-02-15]. 2007. Dostupný na: <http://ec.europa.eu/enterprise/ict/policy/doc/COMM_PDF_COM_2007_0496_F_CS_ACTE.pdf>.
  12. Gender Awareness in Media Education. Presentations from Czech republic, Poland and Switzerland. Frankfurt : Projekt G@ME, 2007. 42 p.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.