Trendy ve vzdělávání, 2008 (roč. 1), číslo 1
TVV 2008, 1(1):357-360
VON DEN KENNTNISSEN BIS ZUR KOMPETENZ: ICT KOMPETENZEN EINES LEHRERS
- pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc
Der Beitrag wird gewidmet der Problematik der ICT Kompetenzen des Lehrers. Er analysiert die Möglichkeiten der Kompetenzmodellierung auf ihre Bestandteile und entwirft ihr Inhalt im Prozess der Berufsvorbereitungsverbesserung der Lehrer im ICT Bereich.
Klíčová slova: kenntnisse, kompetenzen, ICT, berufsvorbereitung
Zveřejněno: 1. červenec 2008 Zobrazit citaci
Reference
- EURYDICE - klíčové kompetence. [cit. 2008-04-27]. <http://www.eurydice.org/ressources/eurydice/pdf/0_integral/032CS.pdf>.
- NEUMAJER, O. ICT kompetence učitele I. [online] . c2005, poslední revize 31. 01. 2005, [cit. 2008-04-27].< http://www.jsi.cz/clanky/vyuka/200303234979/>.
- NEUMAJER, O. ICT kompetence učitelů [online] . [cit. 2008-04-27]. <http://ondrej.neumajer.cz/download/ICT-kompetence-ucitelu.pdf>.
- KUBRICKÝ, J. Příprava učitelů informační výchovy na vytváření internetových prezentací. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů V. Olomouc : Votobia, 2007. s. 390-393. ISBN 978-80-7220306-2.
- PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 4. aktualizované vyd. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.
- SAK, P. a kol. Člověk a vzdělání v informační společnosti. 1. vyd. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.
- UHLÍŘOVÁ, M. Informační gramotnost a ICT kompetence učitele. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů II. Olomouc : Votobia, 2004. s. 205-208. ISBN 80-7220-201-4.
- DOSTÁL, J. ICT kompetence pedagogických pracovníků a jejich rozvoj v rámci pregraduálního a celoživotního vzdělávání. In. Infotech 2007 - moderní informační a komunikační technologie ve vzdělávání. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 2007. s. 90 - 93. 978-80-7220-301-7.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.