Trendy ve vzdělávání, 2009 (roč. 2), číslo 1

TVV 2009, 2(1):88-91

HODNOCENÍ TECHNIKY JAKO OBSAH VÝUKY TECHNICKÝCH PŘEDMĚTŮ NA ZŠ

KROPÁČ Jiří st., KROPÁČ Jiří ml.
Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc,

Stať prezentuje přístupy k hodnocení techniky a důsledků činností s technikou při jeho uplatnění ve výuce technických předmětů na ZŠ. Zohledněna je souvislost s rozvíjením technického myšlení a s realizací uživatelského pojetí této výuky.

Klíčová slova: hodnocení techniky, technické vyučovací předměty, uživatelské pojetí, technické myšlení

Zveřejněno: 1. červenec 2009  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KROPÁČ, J., & KROPÁČ, J. (2009). HODNOCENÍ TECHNIKY JAKO OBSAH VÝUKY TECHNICKÝCH PŘEDMĚTŮ NA ZŠ. Trends in education2(1), 88-91
Stáhnout citaci

Reference

  1. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online] - [cit. 2009-02-12]. Dostupné na WWW: <http://www.rvp.cz/sekce/58>.
  2. KROPÁČ, J. a KROPÁČOVÁ, J. Didaktická transformace pro technické předměty. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2006. ISBN 80-244-1431-7.
  3. STOFFA, J. a PROCHÁZKOVÁ, I. Používateľské pojatie technickej výchovy v rámci systému všeobecného vzdelávania. In Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelania. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 1997, s. 111-114. ISBN 80-8055-061-1.
  4. TONDL, L. Technologické myšlení a usuzování. Praha: Filosofia, 1998. ISBN 807007-105-2.
  5. BANSE, G. Technikfolgenabschätzung: Ein strategisches Rahmenkonzept mit politischem Anspruch. Unterricht - Arbeit + Technik, 2008, Jahrgang 10, Heft 39, Ss. 59-62. ISSN 1438-8987.
  6. HYŽÍK J.: Energetické využívání odpadu je nepostradatelné. Odpady, 2008, roč. 18, č.1, s. 21-22. ISSN 1210-4922.
  7. The Council of the European union: Directive 1999/31/EC on the landfilling of waste. Official Journal of the European Communities 1999; L182:1-19.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.