Trendy ve vzdělávání, 2009 (roč. 2), číslo 1

TVV 2009, 2(1):113-116

PŘÍPADOVÁ STUDIE JAKO NÁSTROJ KREATIVITY

MACH Petr
Katedra technické výchovy, FPE ZČU v Plzni, Sedláčkova 38, 306 14 Plzeň ČR,

Jedním ze způsobů, jak zlepšit didaktickou přípravu studentů učitelství, je zařazení metody případových studií. Případová studie je v podstatě komplexní a kreativní řešení zadané didaktické situace v simulovaném didaktickém prostředí. Didaktická situace je chápána jako krátkodobá interakce mezi učitelem a je charakterizována daným obsahem a způsobem řešení. Tedy zvolenými metodami, prostředky a formami. Její používání přináší velmi dobré výsledky při vytváření základních učitelských dovedností. Pomáhá mimo jiné odbourávat strach z neúspěchu při prvních výstupech na pedagogické praxi. Je to velmi intenzivně rozvíjená oblast aplikovaného pedagogického výzkumu.

Klíčová slova: případová studie, učitelské kompetence, pedagogická praxe, pedagogický výzkum.

Zveřejněno: 1. červenec 2009  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Petr, M. (2009). PŘÍPADOVÁ STUDIE JAKO NÁSTROJ KREATIVITY. Trends in education2(1), 113-116
Stáhnout citaci

Reference

  1. MERSETH, K. K. The early history of case-based instruction: Insights for teacher education today. Journal of Teacher Education, 1991, 42(4), 243-249. EJ 438 532. Přejít k původnímu zdroji...
  2. HERRIED, C. F. What Makes a Good Case? [online]. Dostupné na http://ublib.buffalo.edu/libraries/projects/cases/teaching/good-case.html.
  3. MERSETH, K. K. Cases, Case Methods, and the Professional Development of Educators. ERIC Digest. [online]. Washington DC. 1994. [cit. 2008-12-05] Dostupné na: <http://www.ericdigests.org/1997-2/case.htm>.
  4. HRMO, R., KRELOVÁ, K. Zbierka prípadových štúdií. Bratislava: Slovenská technická univerzita v Bratislavě, 2004. ISBN 80-227-2140-9.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.