Trendy ve vzdělávání, 2009 (roč. 2), číslo 1

TVV 2009, 2(1):289-291

K ICT KOMPETENCÍM PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ

HODIS Vladislav
UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

Příspěvek se zaměřuje na problematiku pedagogických kompetencí v oblasti informačních a komunikačních technologií. Vzhledem k pojetí uvedené výuky, je prezentováno vymezení kompetence k používání digitálního fotoaparátu, digitální videokamery a mikrofonu.

Klíčová slova: Pedagogické kompetence, informační a komunikační technologie (ICT), ICT kompetence učitele.

Zveřejněno: 1. červenec 2009  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
HODIS, V. (2009). K ICT KOMPETENCÍM PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ. Trends in education2(1), 289-291
Stáhnout citaci

Reference

  1. ČERNOCHOVÁ, M. Příprava budoucích eUčitelů na eInstruction. Praha : AISIS, 2003. 139 s. ISBN 80-239-0938-X.
  2. Kompetence a standardy v počáteční přípravě učitelů přírodovědných předmětů a matematiky. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2007. 64 s. ISBN 978-80-2441693-9.
  3. NEUMAJER, O. ICT kompetence učitelů. Praha, 2007. 167 s. Disertační práce na Pedagogické fakultě UK.
  4. NEZVALOVÁ, D. Pedagogické kompetence. In Kompetence a standardy v počáteční přípravě učitelů přírodovědných předmětů a matematiky. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2007, s. 7-20. ISBN 978-80-244-1693-9.
  5. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E. a MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2003. 322 s. ISBN 80-7178-772-8.
  6. SEBEROVÁ, A. Výzkumná kompetence v učitelské profesi a ve vzdělávání učitelů. 1. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita, PdF, 2006. 250 s. ISBN 80-7368-270-2.
  7. ŠVEC, V. Předpoklady rozvíjení pedagogických dovedností studentů. In Cesty k učitelské profesi: Utváření a rozvíjení pedagogických dovedností. Brno : Paido, 2002, s. 36-54. ISBN 80-7315-035-2.
  8. VAŠUTOVÁ, J. Proměny profese, klíčové role a profesní kompetence učitele v českém kontextu. In Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském kontextu. Praha : Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2000, 63-75. ISBN 80-7290-034-X.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.