Trendy ve vzdělávání, 2011 (roč. 4), číslo 1

TVV 2011, 4(1):264-267

PROGRESE INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH TECHNOLOGIÍ A JEJÍ REFLEXE VE VÝUCE NA ZŠ

DOSOUDIL Jakub
Katedra technické a informační výchovy,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40

Informační a komunikační technologie (ICT) jsou od konce 20. století jednou z nejvíce se rozvíjejících oblastí na světě a jsou jedním z nejvýznamnějších faktorů rozvoje ekonomiky všech vyspělých zemí. Informační společnost ovlivňuje celou řadu odvětví naší společnosti. Není tomu jinak ani v případě ovlivňování žáků základních škol. V tomto článku se tedy zaměřujeme na odraz obrovského růstu technologií ve vzdělávání a adaptaci jedinců na tuto reflexi.

Klíčová slova: informační technologie, komunikační technologie, pokrok, reflexe ve výuce.

Zveřejněno: 1. červenec 2011  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
DOSOUDIL, J. (2011). PROGRESE INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH TECHNOLOGIÍ A JEJÍ REFLEXE VE VÝUCE NA ZŠ. Trends in education4(1), 264-267
Stáhnout citaci

Reference

  1. KROPÁČ, J., KUBÍČEK, Z., CHRÁSKA, M., HAVELKA, M. Didaktika technických předmětů - vybrané kapitoly. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. 223 s. ISBN 80-244-0848-1.
  2. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 1. Vydání. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-579-2.
  3. HRABAL, V., MAN, F., Pavelková, I. Psychologické otázky motivace ve škole. 2. vydání. Praha: SPN, 1989.
  4. ZOUNEK, J. ICT v životě základních škol. 1. vyd. Praha: Triton, 2006. 151 s. ISBN 80-7 254-858-1.
  5. BRAŇKA, J. Účast na dalším vzdělávání a vliv ICT na další vzdělávání. 1. vyd. Praha, 2009. 51 s. ISBN 978-80-86728-99-5.
  6. Interaktivní tabule. [on-line]. [cit. 2011-25-4]. Dostupné z URL: <http://http://www.interaktivni-skolni-tabule.cz/>.
  7. FÁBERA, V. Základy informatiky. 1. vyd. Praha: ČVUT, 2011. 156 s. ISBN 978-80-0104745-3.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.