Trends in education, 2012 (vol. 5), issue 1
TVV 2012, 5(1):481-487
THE USE OF INTERACTIVE WHITEBOARDS IN LESSONS OF SCIENCE FROM THE PERSPECTIVE OF PEDAGOGICAL INTERACTION AND COMMUNICATION
- Ústav primární a preprimární edukace, Katedra pedagogiky a psychologie,, Pedagogická fakulta UHK, Rokitanského 63, 500 Pedagogická fakulta UHK, Rokitanského 63, 500 03 Hradec Králové, ČR
It is possible to look at educational communication and interaction from different point of views. The study is aimed at inquiry of communication and interaction among techer and pupils with FIAS method view. Lessons of elementary teachnig at the 1st level of elementary school were the factual subject of inquiry, where teachers use interactive board during lessons.
Keywords: interactive whiteboard, ICT, pedagogical interaction and communication.
Published: July 1, 2012 Show citation
References
- MAŇÁK, J. 2009. Materiální didaktické prostředky. In PRŮCHA, J. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. s. 258-264. ISBN 978-80-7367-546-2.
- NEUMAJER, O. 2008. Interaktviní tabule - vzdělávací trend i módní záležitost. [online]. In: Infolisty. 2008, Nový Jičín, KVIC, [cit. 2011-08-28]. Dostupný z: http://ondrej.neumajer.cz/?item=interaktivni-tabule-vzdelavaci-trend-i-modni-zalezitost.
- PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. 2003. Pedagogický slovník. 4. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.
- SVATOŠ, T., DOLEŽALOVÁ, J. 2010. Závěrečná zpráva z řešení projektu Tvořivá škola. Nepublikovaná výzkumná zpráva. Hradec Králové: 2010, s. 33.
- ZUKERSTEIN, J., NOVOTNÝ, J. 2009. Komunikace a motivace v manažerské přípravě vedoucích pracovníků. In Školský manažment 2009, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre Pedagogická fakulta. Nitra, 2009, s. 289 - 293. ISBN 978-80-8094-540-4.
- ŽUMÁROVÁ, MONIKA. Základní přístupy ke zkoumání. In: SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. s. 57-78.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.


