Trendy ve vzdělávání, 2013 (roč. 6), číslo 1
TVV 2013, 6(1):68-71
SVĚT PRÁCE A PŘÍPRAVA UČITELŮ
- Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta MU, Poříčí 7, 603 00 Brno, ČR
Učitelé předmětů technického charakteru mají možnost velmi účinně pomáhat žákům v jejich profesní orientaci. Mohou je informovat nejen o zaměření škol a jejich perspektivách, ale také o charakteristikách různých profesí. Jsou obvykle těmi, kteří podporují zájem žáků o řemesla a umožňují jim v rámci výuky získávat alespoň dílčí zkušenosti s vykonáváním určité profese. Příspěvek věnuje pozornost možnostem vzdělávání učitelů technických a informačně technologických předmětů v oblasti profesní orientace.
Klíčová slova: výchova k volbě povolání, profesní orientace, profesní příprava, výchova k práci, osobní předpoklady, kariérové poradenství, učitelé technické výchovy, základní školy
Zveřejněno: 1. červenec 2013 Zobrazit citaci
Reference
- FRIEDMANN, Z. Profesní orientace jako edukační problém: studijní text pro učitele. Brno: Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, 2008. Dostupné z http://wrack.ped.muni.cz/moodle/course/view.php?id=40
- FRIEDMANN, Z. et al. (ed.) Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce. Brno: MSD, 2011a. ISBN 978-80-2105602-2.
- FRIEDMANN, Z. Aspirations of the youth for technical professions. 2011. Technologia vydelavania. Vedecko-pedagogický časopis, Nitra: Slovensko: SLOVDIDAC, 2011, 19, 1, od s. 8-12, 5 s. ISSN 1335-003X. 2011b.
- HLAĎO, P. Svět práce a volba povolání: studijní text pro učitele. Brno: Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, 2008. Dostupné z http://wrack.ped.muni.cz/moodle/course/view.php?id=40
- HLAĎO, P. Longitudinal Professional Orientation Program as a Means of Supporting Mental Health. In ŘEHULKA, E. (Ed.). School and Health 21: Education and Healthcare. Brno: Masaryk university, 2011, s. 129-140. ISBN 978-80-210-5721-0.
- HLAĎO, P. 2012. Profesní orientace adolescentů: poznatky z teorií a výzkumů. Brno: Konvoj, 2012. 140 s. ISBN 978-80-7302-164-1.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.