Trendy ve vzdělávání, 2013 (roč. 6), číslo 1
TVV 2013, 6(1):175-178
VIZUALIZACE VE VÝUCE STROJÍRENSKÝCH PŘEDMĚTŮ
- 1 Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Rokitanského 62, 500 03 Hradec Králové III, ČR,
- 2 Univerzita Hradec Králové, Přírodovědecká fakulta, Rokitanského 62, 500 03 Hradec Králové III, ČR,
Nasazení počítačových aplikací při výuce strojírenské konstrukce představuje vedle provádění klasických konstruktérských postupů při tvorbě 3D modelů virtuálních prototypů a 2D výkresové dokumentace také možnosti tvorby vizualizací. Ty slouží nejen ke zlepšení estetického vzhledu virtuálního prototypu, ale také mají význam pro interpretaci funkčních vlastností daného prototypu. Příspěvek představuje možnosti provádění technických vizualizací a animací ve výuce strojírenských předmětů. Zaměření výuky na uvedenou problematiku přispívá ke zvýšení znalostí žáků z oblasti problematiky strojírenské konstrukce a ke zvýšení motivace žáků ke studiu a profesnímu uplatnění v technickém oboru.
Klíčová slova: Digitální model, Simulace, Vizualizace, Výukový projekt
Zveřejněno: 1. červenec 2013 Zobrazit citaci
Reference
- FOŘT, P. a J. KLETEČKA. Autodesk Inventor: Funkční navrhování v průmyslové praxi.
- vyd. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1773-6.
- SAMUEL, S., B. STEVENSON a E. WEEKS. Advanced Simulation using Nastran: Project Oriented Learning Manual for People Who design Stuff. San Jose: Design Visionaries, 2008. ISBN 0-9754377-7-1.
- KROPÁČ, J. Dovednost - základní pojem didaktiky technických předmětů. ePedagogium, roč. 2, č. 2, s. 13-18. 2002. ISSN 1213-7758.
- DOSTÁL, J. Výukový software a počítačové hry - nástroje moderního vzdělávání. Journal of Technology and Information Education. 2009, Olomouc - EU, Univerzita Palackého, Ročník 1, Číslo 1, s. 24 - 28. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (online).
Přejít k původnímu zdroji...
- AUKSTAKALNIS, S. a D. BLATNER. Reálně o virtuální realitě - Umění a věda virtuální reality. Brno: Jota, 1994. 283 s. ISBN 80-85617-41-2.
- KOLESÁR, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha: VŠUP. 2004. ISBN 80-86863-03-4.
- DVOŘÁK, K. a V. JEHLIČKA. Technical Design and Simulations in education of Subjects of natural Science. In: Information and Communication Technology in Education. University of Ostrava: Pedagogical Faculty, 2012, s. 49-58. ISBN 978-807464-135-0.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.