Trendy ve vzdělávání, 2013 (roč. 6), číslo 1

TVV 2013, 6(1):240-245

NOVÉ VIZUÁLNÍ KOMPONENTY V TVORBĚ A PREZENTACI VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ

KROTKÝ Jan
Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy, Pedagogická fakulta ZČU, Klatovská 51, 301 00, Plzeň, ČR

Autor v článku popisuje a zdůvodňuje současné trendy v tvorbě studijních materiálů, zejména multimediálních učebnic. Zaměřuje se především na nové formy aparátu prezentace učiva v podobě 3D komponent. Současně autor nastiňuje jejich nové možnosti v oblasti motivace ve výuce nebo lepšího transferu a chápání učiva žáky. Závěr článku je věnován některým konkrétním aplikacím a jejich využití ve výuce.

Klíčová slova: 3D, multimediální učebnice, vizuální prvek, vizuální gramotnost

Zveřejněno: 1. červenec 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KROTKÝ, J. (2013). NOVÉ VIZUÁLNÍ KOMPONENTY V TVORBĚ A PREZENTACI VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ. Trends in education6(1), 240-245
Stáhnout citaci

Reference

  1. About GigaPan. GigaPan [online]. 2011 [cit. 2012-01-01]. Dostupné z: http://www.gigapan.com/cms/about-us
  2. AUSBURN, L. AUSBURN, F. Visual literacy: BackGround, theory and practice. PLET. 1978, 15(4), s. 291 - 297 Přejít k původnímu zdroji...
  3. BÍLEK, M. et al. Vybrané aspekty vizualizace učiva přírodovědných předmětů. Hradec Králové: Miloš Vognar M&V, 2007. ISBN 80-86771-21-0
  4. BŘÍŽĎALA, J., ŠMEJKAL, P., STRATILOVÁ URVÁLKOVÁ E. Možnosti tvorby stereoskopických materiálů pro výuku chemie. Media4u Magazine. 2010, č. 7. ISSN 1214-9187.
  5. DeepZoom. MSDN [online]. 2011 [cit. 2012-01-01]. Dostupné z: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc645050%28VS.95%29.aspx
  6. HOFMANN D. M., GIRSCHICK A. R., AKELEY K., BANKS M. S. Vergence- accommodation conflicts hinder visual performance and cause visual fatigue. In: Journal of Vision. 2008. Dostupné z: http://journalofvision.org/8/3/33/ Přejít k původnímu zdroji...
  7. Japan to start 4K TV broadcast in July 2014-report. JAPAN'S MINISTRY OF INTERNAL AFFAIRS AND COMMUNICATIONS. Reuters.com [online]. Tokyo, 2013 [cit. 2013-03-28]. Dostupné z: http://www.reuters.com/article/2013/01/27/japan-hdtvidUSL4N0AW08W20130127
  8. KROTKÝ, J. 3D a fotografie. Člověk a svět práce na 2. stupni ZŠ. Praha: Raabe, 2009, s. 15.
  9. LEPIL, O., Teorie a praxe tvorby výukových materiálů. Olomouc, 2010. ISBN 978-80244-244-2489-7.
  10. LOVASOVÁ, Vladimíra, On-line kurz Sociální psychologie. Sborník příspěvků ze semináře a soutěže eLearning 2005. Hradec Králové : Gaudeamus, 2005. ISBN 80-7041595-9. Str. 111-115.
  11. MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039.
  12. Seeing in 3D. 3D vision and Eye Health [online]. 2012 [cit. 2012-01-05]. Dostupné z: http://www.3deyehealth.org/
  13. ROHLÍKOVÁ, L. The importance of ICT for the development of constructivist methods of instruction at universities. In On contribution of modern technologies toward developing key competencies. 2009 : University Hradec Králové, 2009, s. 64-70. ISBN: 978-80-86771-38-0
  14. SPOUSTA, V. Proč rozvíjet vizuální gramotnost? Pedagogická orientace. 2001, č. 3. s. 86 - 93
  15. VRBÍK, V., MICHALÍK, P. Možné užití multimediálních aplikací v eLearningu. In Přístupy k evaluaci eLearningu. Ostrava : Ostravská univerzita. Pedagogická fakulta, 2012, s. 127-141. ISBN: 978-80-7464-121-3

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.