Trendy ve vzdělávání, 2013 (roč. 6), číslo 1

TVV 2013, 6(1):309-314

GRAFICKÉ MODELY DYNAMICKÝCH ÚDAJOVÝCH ŠTRUKTÚR A ICH VÝZNAM VO VYUČOVANÍ PROGRAMOVANIA

STOFFOVÁ Veronika, VÉGH Ladislav
Univerzita J. Selyeho, Ekonomická fakulta, Katedra matematiky a informatiky,, Bratislavská cesta 3322, 945 01 Komárno, Slovenská republika

Článok prináša opis grafických modelov štandardných (štandardizovaných) dynamických údajových štruktúr, ktoré umožňujú vytvoriť si správnu predstavu o ich implementácii v pamäti počítača. Správna predstava o implementácii dynamickej premennej a o vytváraní dynamických údajových štruktúr je úzko spojená s predstavou o dynamickom prideľovaní pamäte počítača. Správna predstava o štruktúre a výstavbe dynamických údajových štruktúr umožňuje pochopiť pravidlá o prístupe k ich jednotlivým elementom, možnosti realizácie základných operácií a funkcií, ktoré s nimi súvisia. Modely sú založené na lineárnej štruktúre pamäte (teda pamäť je chápaná ako usporiadaná množina adresovateľných jednotiek - bajtov, alebo zoskupenie bajtov). Súčasťou práce je aj opis možností využívania didaktickej aplikácie, ktorá podporuje získanie správnej predstavy o implementácii dynamických údajových štruktúr.

Klíčová slova: dynamické údajové štruktúry, vyučovanie programovania

Zveřejněno: 1. červenec 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
STOFFOVÁ, V., & Ladislav, V. (2013). GRAFICKÉ MODELY DYNAMICKÝCH ÚDAJOVÝCH ŠTRUKTÚR A ICH VÝZNAM VO VYUČOVANÍ PROGRAMOVANIA. Trends in education6(1), 309-314
Stáhnout citaci

Reference

  1. STOFFA, V.: Az elektronikus tanulás lehetőségei a programozás elsajátításában. In: AGRIA MEDIA 2002 : Az elektronikus tanulás a III. évezred pedagógiai kihívása. Eger, 2003, s. 480 - 488. ISBN 963-9417-09-2.
  2. STOFFOVÁ, V. - VÉGH, L.: Szemléltető animációk a programozásban. In: INFODIDACT 2010, 3. Informatika Szakmódszertani Konferencia. Szombathely, 2010.
  3. SIK LÁNYI, C. - GEISZT, Z. - KÁROLYI, P. - TILINGER, Á. - MAGYAR, V.: Virtual Reality in special needs early education, The International Journal of Virtual Reality, 2006, 5(4): 55-68. ISSN1081-1451: http://www.ijvr.org/issues/issue4/7.pdf
  4. SCHANDA, J. - SIK LÁNYI, C.: "Colour Correct Digital Museum on the Internet, Virtual Reality". Proc. HCII 2007, Lecture Notes in Computer Science, LNCS 4563, 2007, pp. 708-717. Přejít k původnímu zdroji...

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.