Trendy ve vzdělávání, 2013 (roč. 6), číslo 1

TVV 2013, 6(1):323-328

GRAFICKÉ MODELY ŠTANDARDNÝCH ÚDAJOVÝCH ŠTRUKTÚR A ICH VÝZNAM VO VYUČOVANÍ PROGRAMOVANIA

STOFFOVÁ Veronika1, UDVAROS József2
1 Univerzita J. Selyeho, Ekonomická fakulta, Katedra matematiky a informatiky,, Bratislavská cesta 3322, 945 01 Komárno, Slovenská republika
2 Faculty of Informatics, Eötvös Loránd University, Pázmány Péter sétány 1/c., 1117 Budapest,

Článok prináša opis grafických modelov štandardných údajových štruktúr, ktoré umožňujú budúcemu programátorovi nielen vytvoriť správnu predstavu o ich implementácii v pamäti počítača, ale pomáhajú mu aj pri manipulácii s ich jednotlivými elementmi a ich položkami v programe. Správna predstava o štruktúre a zoskupení údajov určitého typu do väčších celkov, ako aj o ich hierarchickej výstavbe umožňujú pochopiť pravidlá o prístupe k ich jednotlivým elementom, adresovanie tak jednotlivých elementov ako aj zložitejších údajových celkov, ich správne používanie v programoch na riešenie rôznych úloh. Modely sú založené na lineárnej štruktúre pamäte (teda pamäť je chápaná ako usporiadaná množina adresovateľných jednotiek - bajtov, príp. väčších celkov).

Klíčová slova: grafické modely, údajové štruktúry, súbor

Zveřejněno: 1. červenec 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
STOFFOVÁ, V., & UDVAROS, J. (2013). GRAFICKÉ MODELY ŠTANDARDNÝCH ÚDAJOVÝCH ŠTRUKTÚR A ICH VÝZNAM VO VYUČOVANÍ PROGRAMOVANIA. Trends in education6(1), 323-328
Stáhnout citaci

Reference

  1. ANGSTER, E.: Programozás tankönyv I. Martonvásár : Akadémiai nyomda, 1995. 253 s. ISBN 963-4509-56-8
  2. ANGSTER, E.: Programozás tankönyv II. Martonvásár : Akadémiai nyomda, 1999. 1153 s. ISBN 963-4509-57-6
  3. STOFFA, V.: Az elektronikus tanulás lehetőségei a programozás elsajátításában. In: AGRIA MEDIA 2002 : Az elektronikus tanulás a III. évezred pedagógiai kihívása. Eger, 2003, s. 480 - 488. ISBN 963-9417-09-2.
  4. SCHANDA, J. - SIK LÁNYI, C.: "Colour Correct Digital Museum on the Internet, Virtual Reality." Proc. HCII 2007, Lecture Notes in Computer Science, LNCS 4563, 2007, pp. 708-717. Přejít k původnímu zdroji...
  5. SIK LÁNYI, C. - GEISZT, Z. - KÁROLYI, P. - TILINGER, Á. - MAGYAR, V.: Virtual Reality in special needs early education, The International Journal of Virtual Reality, 2006, 5(4): 55-68. ISSN1081-1451: http://www.ijvr.org/issues/issue4/7.pdf
  6. STOFFOVÁ, V. - VÉGH, L.: Szemléltető animációk a programozásban. In: INFODIDACT 2010, 3. Informatika Szakmódszertani Konferencia. Szombathely, 2010
  7. STOFFOVÁ, V., 2003. Computer-aided learning of programming. In: Proceedings of the International Conference of Computer Systems and Technologies (e-Learning). Editors B. Rachev, A. Smrikarov, Sofia: Bulgarian Union of Automation and Informatics, 2003, s. IV.33-1- IV.33-6. ISBN 954-9641-33-3. Přejít k původnímu zdroji...
  8. STOFFA, V. - VÉGH, L.: Guided animation of dynamic data structures. In Third Central European Multimedia and Virtual Reality Conference. Eger, Hungary 2006, 175-179. p. ISBN 963-9495-89-1.
  9. VÉGH, L.: Elektronická podpora vyučovania dynamických údajových štruktúr. (Electronic support of teaching dynamic data structures). In Stoffa, J. - Stoffová, V. (editori) XIX. DIDMATTECH 2006. Komárno: Univerzita J. Selyeho 2007, 289-292. p. ISBN 978-80-89234-23-3.
  10. VÉGH, L. - CSÍZI, L.: A programozás e-learninggel támogatott oktatása (E-learning supported teaching of programming). In Stoffová, V. (ed.): XXI. DIDMATTECH 2008, 1st part. Eger, Hungary : Eszterházy Károly Főiskola, 2009. 65-69. s. ISBN 978-9639894-17-4.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.