PT Journal AU Petr, M SO Trends in education PY 2008 BP 162 EP 167 VL 1 IS 1 DE vzdelavani; ucitelske kompetence; didakticke kompetence; pedagogicky vyzkum; tvorivost. AB Prispevek uvadi problematikou ucitelskych kompetenci v zakladnim a odbornem skolstvi. Kompetence se stavaji nejdulezitejsim atributem inovace a modernizace vzdelavaciho procesu.Pomoci orientacniho vyzkumu byly zjistovany postoje ucitelu skol v regionu k ucitelskym kompetencim. Byla pouzita dotaznikova metoda doplnena rizenym rozhovorem.Vysledky vyzkumu byly pouzity pri stanoveni poradi nejdulezitejsich kompetenci. Nejdulezitejsi kompetence byly nasledne upresneny. Z vyzkumu vyplynulo, ze respondenti povazuji za nejdulezitejsi kompetence odborne a dale didakticke.V zaveru prispevku je proto uvedena moznost tvoriveho pristupu k rozvoji ucitelskych didaktickych kompetenci. Je vyuzita metoda didaktickych pripadovych studii. Tento tvorivy pristup je pouzivan jiz u studentu ucitelskych studijnich programu v prezencnim studiu. Uspesne je aplikovan i v celozivotnim vzdelavani. ER