RT Journal Article SR Electronic A1 Petr, MACH T1 PŘÍPADOVÁ STUDIE JAKO NÁSTROJ KREATIVITY JF Trends in education YR 2009 VO 2 IS 1 SP 113 OP 116 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-200901-0024.php AB Jedním ze způsobů, jak zlepšit didaktickou přípravu studentů učitelství, je zařazení metody případových studií. Případová studie je v podstatě komplexní a kreativní řešení zadané didaktické situace v simulovaném didaktickém prostředí. Didaktická situace je chápána jako krátkodobá interakce mezi učitelem a je charakterizována daným obsahem a způsobem řešení. Tedy zvolenými metodami, prostředky a formami. Její používání přináší velmi dobré výsledky při vytváření základních učitelských dovedností. Pomáhá mimo jiné odbourávat strach z neúspěchu při prvních výstupech na pedagogické praxi. Je to velmi intenzivně rozvíjená oblast aplikovaného pedagogického výzkumu.