PT Journal AU WALAT, W TI PREFERENCE JEDNOTLIVYCH FUNKCI UCEBNIC TECHNIKY A INFORMATIKY U UCITELU ZAKLADNICH SKOL SO Trends in education PY 2009 BP 586 EP 589 VL 2 IS 1 DE ucebnice; funkce ucebnice; hodnoceni ucebnic. AB V prispevku jsou shrnuty vysledky vyzkumu, ve kterem bylo pomoci Qmetodologie zjisteno, ze pohled ucitelu zakladnich skol na dulezitost jednotlivych funkci ucebnice pro vyuku techniky a informatiky, je ponekud odlisny od teoretickeho modelu. Ucitele vyrazne preferuji funkci cvicebni (praktickou), dale potom i sebevzdelavaci a motivacni. Paradoxne mene preferuji funkci informacni a nejmene preferuji funkci vychovnou. Na preferenci poradi pritom nemel vliv ani vek respondentu, pohlavi, velikost sidla skoly, ani primarni zamereni respondentu. Nepodarilo se take prokazat existenci urcitych skupin ucitelu, ktere by preferovaly jen urcite funkce a charakteristiky ucebnice ER