PT - JOURNAL ARTICLE AU - WALAT, Wojciech TI - PREFERENCE JEDNOTLIVÝCH FUNKCÍ UČEBNIC TECHNIKY A INFORMATIKY U UČITELŮ ZÁKLADNÍCH ŠKOL DP - 2009 Jul 1 TA - Trends in education PG - 586--589 VI - 2 IP - 1 IS - 18058949 AB - V příspěvku jsou shrnuty výsledky výzkumu, ve kterém bylo pomocí Qmetodologie zjištěno, že pohled učitelů základních škol na důležitost jednotlivých funkcí učebnice pro výuku techniky a informatiky, je poněkud odlišný od teoretického modelu. Učitelé výrazně preferují funkci cvičební (praktickou), dále potom i sebevzdělávací a motivační. Paradoxně méně preferují funkci informační a nejméně preferují funkci výchovnou. Na preferenci pořadí přitom neměl vliv ani věk respondentů, pohlaví, velikost sídla školy, ani primární zaměření respondentů. Nepodařilo se také prokázat existenci určitých skupin učitelů, které by preferovaly jen určité funkce a charakteristiky učebnice