RT Journal Article SR Electronic A1 WALAT, Wojciech T1 PREFERENCE JEDNOTLIVÝCH FUNKCÍ UČEBNIC TECHNIKY A INFORMATIKY U UČITELŮ ZÁKLADNÍCH ŠKOL JF Trends in education YR 2009 VO 2 IS 1 SP 586 OP 589 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-200901-0135.php AB V příspěvku jsou shrnuty výsledky výzkumu, ve kterém bylo pomocí Qmetodologie zjištěno, že pohled učitelů základních škol na důležitost jednotlivých funkcí učebnice pro výuku techniky a informatiky, je poněkud odlišný od teoretického modelu. Učitelé výrazně preferují funkci cvičební (praktickou), dále potom i sebevzdělávací a motivační. Paradoxně méně preferují funkci informační a nejméně preferují funkci výchovnou. Na preferenci pořadí přitom neměl vliv ani věk respondentů, pohlaví, velikost sídla školy, ani primární zaměření respondentů. Nepodařilo se také prokázat existenci určitých skupin učitelů, které by preferovaly jen určité funkce a charakteristiky učebnice