PT Journal AU Milan, K TI MOZNOSTI EVALUACE VZDELAVACICH MATERIALU URCENYCH PRO DISTANCNI VZDELAVANI A E-LEARNING SO Trends in education PY 2010 BP 3 EP 12 VL 3 IS 1 DE evaluace; vzdelavaci materialy; distancni vzdelavani; e-learning; studijni opora; opora pro distancni vzdelavani; multimedia; simulace. AB Posuzovani kvality e-learningovych vyukovych kurzu byla jiz v minulosti venovana velka pozornost. Kurzy byly posuzovany zejmena v oblastech jako: technicke parametry, rozvrzeni ovladacich prvku na obrazovce, celkovy design rozhrani, ale posuzovany byly take z hlediska pedagogickeho ci didaktickeho. Nicmene posledni dve oblasti nebyly vzdy posuzovany na odpovidajici urovni, a prave proto se nove koncepce evaluace e-learningovych kurzu ci studijnich textu zameruji predevsim na oblast pedagogickeho designu, nebot se zjistilo, ze pedagogicke a psychologicke koncepty implementovane do virtualniho prostredi maji na vzdelavaci proces vetsi vliv nez samotna "technologie doruceni". Predlozeny clanek tedy predklada moznosti evaluace e-learningovych kurzu ci vyukovych textu, ktere by zohlednovaly vyse uvedena specifika, a to na zaklade komplexniho systemu hodnoceni techto specifickych vyukovych textu, ktery je podporen vysledky realizovanych vyzkumnych setreni. ER