PT Journal AU Milan, K LAVRINCIK, J TI JAK VNIMAJI UCITELE VICELETYCH GYMNAZII VYUKU PROGRAMOVANI? SO Trends in education PY 2013 BP 230 EP 239 VL 6 IS 1 DE programovani; vyuka programovani; Visual Basic; vyzkumne setreni AB Vyuka programovani je v podminkach vseobecne orientovanych strednich skol novou, relativne nepopsanou oblasti. Aby bylo mozne sestavovat, a vhodne projektovat a realizovat vyuku zakladu programovani je nutne prubezne zjistovat a vyhodnocovat nazory a postoje jednotlivych ucastniku tohoto vzdelavani. Na zaklade techto analyz je mozne urcit nejen vhodnost tohoto tematickeho celku pro vyuku, ale take jeho prinosy ci mozna rizika. Z techto duvodu byl realizovan spolecny projekt sesti viceletych gymnazii olomouckeho kraje a katedry technicke a informacni vychovy, jehoz cilem bylo zavedeni tematickeho celku "Zaklady programovani" do vyuky a vyhodnoceni jeho prinosu z pohledu ucitelu, kteri tuto vyuku realizovali. Toto vyhodnoceni bylo realizovano na zaklade vyzkumneho setreni, jehoz vybrane dilci vysledky predstavuje predlozeny clanek. ER