RT Journal Article SR Electronic A1 Milan, KLEMENT A1 LAVRINČÍK, Jan T1 JAK VNÍMAJÍ UČITELÉ VÍCELETÝCH GYMNÁZIÍ VÝUKU PROGRAMOVÁNÍ? JF Trends in education YR 2013 VO 6 IS 1 SP 230 OP 239 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201301-0052.php AB Výuka programování je v podmínkách všeobecně orientovaných středních škol novou, relativně nepopsanou oblastí. Aby bylo možné sestavovat, a vhodně projektovat a realizovat výuku základů programování je nutné průběžně zjišťovat a vyhodnocovat názory a postoje jednotlivých účastníků tohoto vzdělávání. Na základě těchto analýz je možné určit nejen vhodnost tohoto tematického celku pro výuku, ale také jeho přínosy či možná rizika. Z těchto důvodů byl realizován společný projekt šesti víceletých gymnázií olomouckého kraje a katedry technické a informační výchovy, jehož cílem bylo zavedení tematického celku "Základy programování" do výuky a vyhodnocení jeho přínosů z pohledu učitelů, kteří tuto výuku realizovali. Toto vyhodnocení bylo realizováno na základě výzkumného šetření, jehož vybrané dílčí výsledky představuje předložený článek.