PT Journal AU Milan, K DOSTAL, J TI TRADICNI A SOUDOBE CHAPANI MULTIMEDIALITY A INTERAKTIVITY SO Trends in education PY 2013 BP 491 EP 501 VL 6 IS 1 DE multimedialita; interaktivita; paradigmata vzdelavani; koncepce vyuziti pocitace ve vzdelavani; informacni a komunikacni technologie; nazornost AB Vyuziti pocitace a internetu ve vzdelavani je dnes nejen v pedagogicke komunite velmi diskutovane tema. Jednim z projevu vyuziti techto zarizeni je i rozvoj multimediality a interaktivity. Pojmy multimedialita a interaktivita ale nejsou nove a v pedagogicke teorii i praxi maji sve predchudce. Multimedialitu je tak mozne chapat jako naplneni principu nazornosti, ktery formuloval uz Komensky. Stejne tak interaktivita, vychazi z potreby komunikace a interakce ve vzdelavani.Moderni informacni a komunikacni technologie ale umoznuji sirsi uplatneni techto principu, nebot multimedialita a interaktivita predstavuji vlastnosti, ktere mohou podstatne predurcovat kvalitu vzdelavani. Zde je take mozne vypozorovat nektere vyrazne rozdily v tradicnim a soudobem chapani techto pojmu. Nektere z nejdulezitejsich rozdilu, vymezenych na zaklade teoreticke analyzy, prestavuje predlozene stat. ER