Trends in education, 2008 (vol. 1), issue 1

TVV 2008, 1(1):120-123

FORMULATION OF INSTRUCTIONAL AIMS IN TECHNICAL SUBJECTS

KROPÁČ Jiří, PLISCHKE Jitka
Katedra technické a informační výchovy Katedra pedagogiky s celošk. působností, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR 771 40 Olomouc, ČR

The article is focused on ways how to reach explicit and controllable instructional aims (principal aims, partial aims). The decision point of the article is the application of Mager´s technique of formulation of the aims, which made for our conditions D. Tollingerová, for the instruction of technical subjects.

Keywords: didactics of technical subjects, instructional aims, Mager´s technique

Published: July 1, 2008  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KROPÁČ, J., & PLISCHKE, J. (2008). FORMULATION OF INSTRUCTIONAL AIMS IN TECHNICAL SUBJECTS. Trends in education1(1), 120-123
Download citation

References

  1. PASCH, M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.
  2. KROPÁČ, J. Exemplifikační úlohy a jejich využití ve vzdělávacích programech. e- pedagogium, 2003, roč. 3, č. 4. Tištěná forma ISSN 1213-7758.
  3. Národní soustava kvalifikací (on-line) [cit. 2008-4-1]. http://www.narodnikvalifikace.cz/
  4. Učební osnovy základní školy: Pracovní vyučování 5. - 8. ročník. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1978.
  5. NIKL, J. Technologie projektování učebních činností prostřednictvím vzdělávacích cílů. Liberec: Technická univerzita, 2006. ISBN 80-7372-120-1.
  6. KROPÁČ, J., KUBÍČEK, Z., CHRÁSKA, M. a HAVELKA, M. Didaktika technických předmětů: vybrané kapitoly. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. ISBN 80-244-0848-1.
  7. MOŠNA, F. aj. Didaktika základů techniky I. Praha : Stát. pedag. nakl., 1990. ISBN 80-7066-271-9.
  8. EGER, L. aj. Strategie rozvoje školy. Plzeň : CECHTUMA, 2002. ISBN 80-9032252-2.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.