Trends in education, 2008 (vol. 1), issue 1
TVV 2008, 1(1):357-360
FROM KNOWLEDGE TO COMPETENCE: ICT COMPETENCE OF A TEACHER
- pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc
The contribution is concerned with ICT competency of a teacher. It analyzes possibilities of competence modulation to its components and proposes the content of the components within an improvement process of teachers' professional formation in the ICT area.
Keywords: knowledge, competence, ICT, professional formation
Published: July 1, 2008 Show citation
References
- EURYDICE - klíčové kompetence. [cit. 2008-04-27]. <http://www.eurydice.org/ressources/eurydice/pdf/0_integral/032CS.pdf>.
- NEUMAJER, O. ICT kompetence učitele I. [online] . c2005, poslední revize 31. 01. 2005, [cit. 2008-04-27].< http://www.jsi.cz/clanky/vyuka/200303234979/>.
- NEUMAJER, O. ICT kompetence učitelů [online] . [cit. 2008-04-27]. <http://ondrej.neumajer.cz/download/ICT-kompetence-ucitelu.pdf>.
- KUBRICKÝ, J. Příprava učitelů informační výchovy na vytváření internetových prezentací. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů V. Olomouc : Votobia, 2007. s. 390-393. ISBN 978-80-7220306-2.
- PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 4. aktualizované vyd. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.
- SAK, P. a kol. Člověk a vzdělání v informační společnosti. 1. vyd. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.
- UHLÍŘOVÁ, M. Informační gramotnost a ICT kompetence učitele. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů II. Olomouc : Votobia, 2004. s. 205-208. ISBN 80-7220-201-4.
- DOSTÁL, J. ICT kompetence pedagogických pracovníků a jejich rozvoj v rámci pregraduálního a celoživotního vzdělávání. In. Infotech 2007 - moderní informační a komunikační technologie ve vzdělávání. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 2007. s. 90 - 93. 978-80-7220-301-7.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.