Trends in education, 2009 (vol. 2), issue 1
TVV 2009, 2(1):69-72
THE EDUCATIONAL STRATEGY FOR THE SUSTAINABLE DEVELOPMENT - A NEW PERIOD OF THE EDUCATIONAL SPHERE
- Katedra primární pedagogiky,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR
The strategy of the education for the sustainable development determines the priorities and strategic precautions in the sphere of the sustainable development. It is the fundamental document for the systematically and coordinated development of the education for the sustainable development in the Czech Republic. The paper deals with the fundamental requirements for the education and the sustainable development of the pre-school and youngschool-age children and the pre-graduate training of the future preprimary and primary school teachers.
Keywords: education for the sustainable development, pre-primary education, primary education, pre-gradual training of the future teachers.
Published: July 1, 2009 Show citation
References
- JEŘÁBEK, J. - TUPÝ, J. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. 2004. Praha : VÚP, 2005, 112 s. ISBN 80-87000-0201.
- MÁCHAL, A. Průvodce praktickou ekologickou výchovou. 2000. Brno : Rezekvítek, 2000. 205 s. ISBN 80-902954-0-1.
- Metodický pokyn k environmentálnímu vzdělávání, výchově a osvětě ve školách a školských zařízeních. 2001. Praha : MŠMT ČR 14.12.2001 pod č.j.: 32338/2000-22, 10 s.
- Národní program rozvoje vzdělávání v České republice - Bílá kniha. 2001. Praha : Ústav pro informace ve vzdělávání - Nakladatelství Taurus, 2001, 98 s. ISBN 80-211-0372-8.
- Rámcový program pro předškolní vzdělávání. 2006, Praha : Taurus, 2006. 48 s. ISBN 80-87000-00-5.
- Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj České republiky (2008 - 2015). Praha: MŠMT, 2008, 20 s. http://www.msmt.cz/dokumenty/ostatní-doumenty.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.