Trends in education, 2009 (vol. 2), issue 1
TVV 2009, 2(1):88-91
TECHNICS EVALUATION AS A CONTENT OF TECHNICAL SUBJECTS INSTRUCTION AT PRIMARY SCHOOLS
- Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc,
The article presents approaches to the technics evaluation and the effects of activities with technics when applied in technical subjects instruction at primary schools. The connection with the technical thinking development and the implementation of user´s conception of such an instruction are taken into account.
Keywords: technics evaluation, technical school subjects, user´s conception, technical thinking
Published: July 1, 2009 Show citation
References
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online] - [cit. 2009-02-12]. Dostupné na WWW: <http://www.rvp.cz/sekce/58>.
- KROPÁČ, J. a KROPÁČOVÁ, J. Didaktická transformace pro technické předměty. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2006. ISBN 80-244-1431-7.
- STOFFA, J. a PROCHÁZKOVÁ, I. Používateľské pojatie technickej výchovy v rámci systému všeobecného vzdelávania. In Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelania. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 1997, s. 111-114. ISBN 80-8055-061-1.
- TONDL, L. Technologické myšlení a usuzování. Praha: Filosofia, 1998. ISBN 807007-105-2.
- BANSE, G. Technikfolgenabschätzung: Ein strategisches Rahmenkonzept mit politischem Anspruch. Unterricht - Arbeit + Technik, 2008, Jahrgang 10, Heft 39, Ss. 59-62. ISSN 1438-8987.
- HYŽÍK J.: Energetické využívání odpadu je nepostradatelné. Odpady, 2008, roč. 18, č.1, s. 21-22. ISSN 1210-4922.
- The Council of the European union: Directive 1999/31/EC on the landfilling of waste. Official Journal of the European Communities 1999; L182:1-19.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.