Trends in education, 2010 (vol. 3), issue 1

TVV 2010, 3(1):393-396

THE CHOSEN ASPECTS OF EDUCATION IN THE AREA OF PROGRAMMING

KUBRICKÝ Jan
Katedra technické a informační výchovy,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR

The paper deals with the chosen aspects of education in the area of programming. The autor analyse topics of technical publications and study in informal education.

Keywords: education, ICT, programming, technical publications.

Published: July 1, 2010  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KUBRICKÝ, J. (2010). THE CHOSEN ASPECTS OF EDUCATION IN THE AREA OF PROGRAMMING. Trends in education3(1), 393-396
Download citation

References

  1. PECINOVSKÝ, R. Jak při výuce Javy opravdu začít s objekty [online]. <URL: http://vyuka.pecinovsky.cz/prispevky/Jak_pri_vyuce_zacit_s_objekty.pdf>.
  2. PECINOVSKÝ, R. Výuka objektově orientovaného programování žáků základních a středních škol [online]. <URL: http://vyuka.pecinovsky.cz/prispevky/Vyuka_OOP_zaku_zakladnich_a_strednich_skol.pdf >.
  3. KURELOVÁ, M. Pedagogika II. 1.vyd. Ostrava : PdF OU, 1993. ISBN 80-7042-068-5.
  4. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 4. aktualizované vyd. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.
  5. ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. 2. vyd. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-807367-273-7.
  6. KUBRICKÝ, J. Objektově orientované programování ve výuce. Journal of Technology and Information Education. 2009, Olomouc - EU, Univerzita Palackého, Ročník 1, Číslo 3, s. 136 - 1388. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line). Go to original source...
  7. LAVIN, P. PHP objektově orientované - koncepty techniky a kód. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2137-8.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.