Trends in education, 2010 (vol. 3), issue 1
TVV 2010, 3(1):405-408
SCHOOLBOOK USED IN THE EDUCATIONAL AREA OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY
- Katedra sociálních studií a speciální pedagogiky,, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická TU Liberec,, Sokolská 113/8, 460 01, Liberec, ČR,
This paper presents the results of a survey dealing with the integration of modern scientific and technical knowledge into the teaching programme in the educational area of Information and Communication Technology on the second stage of primary schools. It focuses on what schoolbooks were used in the second stage of primary schools in the educational area of Information and communication technology.
Keywords: schoolbooks, information and communication technologies, educational area, second stage, education, teacher, primary schoul.
Published: July 1, 2010 Show citation
References
- MEIER, M. Moderní vědeckotechnické poznatky ve výuce. In Moderní technologie ve výuce [CD-ROM]. Brno : PdF MU, 2007. ISBN 978-80-7392-003-6.
- MEIER, M. Tvorba školního vzdělávacího programu a moderní vědeckotechnické poznatky. In CHRÁSKA, M. (ed.). Trendy ve vzdělávání 2008. Díl I. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 2008, s. 179-182. ISBN 978-80-7220-311-6.
- MEIER, M. Učitelé, žáci a moderní vědeckotechnické poznatky. In ZUKERSTEIN, J. (ed.). Strategie technického vzdělávání v reflexi doby [CD-ROM]. Ústí nad Labem : UJEP, 2009. ISBN 978-80-7414-126-3.
- SIKOROVÁ, Z. Výběr učebnic na základních a středních školách. Ostrava : OU PdF, 2004. ISBN 80-7042-373-0.
- VALENTA, M. Koncepce a tvorba učebnic. Olomouc : Netopejr, 1997. ISBN 80-9020578-X.
- PODROUŽEK, L. Předměty o přírodě a společnosti v primární škole. Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 1999. ISBN 80-7082-536-7.
- WALTEROVÁ, E. aj. Úloha školy v rozvoji vzdělanosti: 1. díl. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-083-2.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.