Trends in education, 2013 (vol. 6), issue 1

TVV 2013, 6(1):80-83

CONSTRUCTION KIT IN TECHNICAL EDUCATION

HODIS Zdeněk1, HRBÁČEK Jiří2, VYBÍRAL Petr3, DOSEDLA Martin4
1 Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta MU, Poříčí 7, 603 00 Brno, ČR 00420 549 494 585
2 Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta MU, Poříčí 7, 603 00 Brno, ČR 00420 549 494 563
3 Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta MU, Poříčí 7, 603 00 Brno, ČR 00420 549 497 793
4 Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta MU, Poříčí 7, 603 00 Brno, ČR 00420 549 493 339

The contribution deals with the use of construction kits in teaching technical education course. Building sets were used in the preparation of students 3-y. teaching technical education and information. Emphasis was placed on the creativity of students and with respect to their focus-training for Primary school.

Keywords: Construction Kit, Technology, Education, Merkur

Published: July 1, 2013  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
HODIS, Z., HRBÁČEK, J., VYBÍRAL, P., & DOSEDLA, M. (2013). CONSTRUCTION KIT IN TECHNICAL EDUCATION. Trends in education6(1), 80-83
Download citation

References

  1. Fischertechnik-designer User´s Manual [online]. Wedemark, 2007. 42 s. [cit. 2013-0420]. Dostupné z WWW:<http://www.fischertechnik-designer.de/page1/files/Manual.pdf>.
  2. FRIEDMANN, Zdeněk. Didaktika technické výchovy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001, 92 s. ISBN 80-210-2641-3.
  3. HRBÁČEK, Jiří. Review of an educational construction kit Robo Kit 1 by ROBOROBO CO LTD. Technologia vzdelavania. Vedecko-pedagogicky časopis, Nitra, Slovensko: SLOVDIDAC, 2011, roč. 19, č. 2, s. 17-18. ISSN 1335-003X.
  4. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (se změnami k 1. 9. 2010). [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. 126 s. [cit. 2013-03-28]. Dostupné z WWW:<http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPZV_2007-07.pdf>.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.