Trends in education, 2013 (vol. 6), issue 1

TVV 2013, 6(1):167-170

APPLICATION OF THE PRINCIPLE OF CONGRUENCE IN THE THEMATIC AREA WORLD OF WORK

ZUBATÁ Anna1, PLISCHKE Jitka2
1 Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
2 Ústav pedagogiky a sociálních studií, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR,

The article is related to the upcoming doctoral thesis, which is focused on project based teaching in the thematic area World of work. In the first part of this article there is characterization of the terms project based teaching, project, thematic area World of work and the principle of congruence. Consequently, there is a demonstrated usefulness of project based teaching in the thematic area World of work by the application of the principle of congruence.

Keywords: project based teaching, project, thematic area World of work, principle of congruence

Published: July 1, 2013  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ZUBATÁ, A., & PLISCHKE, J. (2013). APPLICATION OF THE PRINCIPLE OF CONGRUENCE IN THE THEMATIC AREA WORLD OF WORK. Trends in education6(1), 167-170
Download citation

References

  1. DVOŘÁKOVÁ, M. Projektové vyučování v české škole - vývoj, inspirace, současné problémy. Praha : Karolinum, 2009. ISBN 987-80-246-1620-9.
  2. DYTRTOVÁ, R. Metody a prezentace výsledků efektivního vzdělávání. 1. vyd. Praha : Reprografické studio PEF ČZU, 2007. 60 s. ISBN 978-80-213-1674-4.
  3. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Teorie a praxe projektové výuky. Brno : Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4142-0.
  4. MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.
  5. PASCH, M. a další [et al.; z angličtiny přeložil Milan Koldinský]. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině: jak pracovat s kurikulem. Praha : Portál, 1998. Originál: Teaching as decision making. ISBN 80-7178-127-4.
  6. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online] Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2013. [cit. 2013-04-25]. Dostupné z WWW: < http://nuv.cz/file/318>.
  7. STRÁDAL, J. Praktické činnosti pro 6. - 9. ročník základních škol; Člověk a svět práce; Příprava na volbu povolání. 2. vyd. Praha: Fortuna, 2007. ISBN 978-80-7168-931-7.
  8. ZUBATÁ, Anna. Zavedení a využívání projektu v tematickém okruhu Svět práce na ZŠ. In AKTUÁLNÍ PROBLÉMY PEDAGOGIKY VE VÝZKUMECH STUDENTŮ DOKTORSKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ VIII. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. s. 201. ISBN 978-80-244-2815-4.
  9. KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha : Portál, s. r. o., 2002. ISBN 807178-253-X.
  10. NIKL, J. Metody projektování učebních úloh. Hradec Králové : Gaudeamus, 1997. ISBN 80-7041-230-5.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.