Trends in education, 2013 (vol. 6), issue 1
TVV 2013, 6(1):315-322
ROBOT KITS IN TEACHERS PREPARATION FOR INFORMATION EDUCATION
- Univerzita J. Selyeho, Ekonomická fakulta, Katedra matematiky a informatiky,, Bratislavská cesta 3322, 945 01 Komárno, Slovenská republika
The article deals with the possibilities of using robotic kits in teaching informatics at the elementary school. Main attention is paid to the creation of robots and their programming. The authors assume that the pleasant experience of building and programming robots will increase the interest of young people to study technical and natural science at colleges and universities. The successful implementation of robotics in elementary school assumes good prepared teachers in this field.
Keywords: robot, modelling, robot-control, robot-programming
Published: July 1, 2013 Show citation
References
- CZAKÓOVÁ, K.: Imagine v príprave budúcich učiteľov ZŠ (Imagine in Primary School Teachers Preparation). In. Stoffová, V. (ed.): XXIV. DIDMATTECH 2011. Krakow: Uniwersytet Pedagogiczny, Istytut Techniki UP, 2011. s. 488-494. ISBN 978-83-7271-678-1.
- CZAKÓOVÁ, K.: Tvorba aplikácií v Imagine pre budúcich učiteľov 1. stupňa ZŠ. In. Kalaš, I. - Huraj, L. (ed.): DidInfo 2012. Proceeding of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied, 2012. s. 66 - 69. ISBN 978-80-557-0342-8.
- HAJDÚ, H.: Robotics and robots in education. 1. vyd. In: DidInfo 2010, ed. Veronika Stoffová, Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied v Banskej Bystrici, 2010, 170 s. ISBN: 978-80-8083-952-9
- KOSZTYU, G.: Robotika az alapiskolában - Robotika v základnej škole (diplomová práca), Komárno : Univerzita J. Selyeho, Pedagogická fakulta, 2013, 70 s.
- LOVASZOVÁ, G. - PALMÁROVÁ, V.: Propedeutika programovania v nižšom sekundárnom vzdelávaní. 1. vyd. Nitra : UKF, 2011. 82 s. ISBN 978-80-8094-903-7
- SERAFÍN, Č.: Vzdělávání v digitálním věku - digitální generace - Education in the digital age - digital generation In: Education for information and knowledge based society Editor Veronika Stoffová. 1. edition. Komárno : J. Selye Universtity Komárno, 2012, pp. 31-37. ISBN 978-808122-064-7
- STOFFA, V. Az elektronikus tanulás lehetőségei a programozás elsajátításában. In AGRIA MEDIA 2002: Az elektronikus tanulás a III. évezred pedagógiai kihívása. Eger, 2003, s. 480 - 488. ISBN 963-9417-09-2.
- VÁRKOLY, L.: Odborné vzdelávanie a moderné IKT - Vocational education and modern ICT In: Education for information and knowledge based society Editor Veronika Stoffová. 1. edition. Komárno : J. Selye Universtity Komárno, 2012, pp. 234 -245. ISBN 978-80-8122-064-7
- VÉGH, L.: Animácie vo vyučovaní algoritmov a programovania (Animations in teaching algorithms and programming). In Dostál, J. (ed.): Nové technologie ve vzdělávání : vzdělávací software a interaktivní tabule. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. 47-51. s. ISBN 978-80-244-2720-1.
- VÉGH, L.: Hravou formou od bublinkového triedenia po rýchle triedenie (From BubbleSort to QuickSort with Playing a game). In Neubauer, J. - Hájková, E. (eds.): XXIX. International Coloquium on the Management of Educational Process Proceedings, Part 2. Brno : Univerzita obrany, 2011. 539-549. s. ISBN 978-80-7231-812-4
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.