Trends in education, 2013 (vol. 6), issue 1

TVV 2013, 6(1):518-521

INFLUENCE OF TECHNICAL EDUCATION AT PRIMARY SCHOOL PUPIL COMMUNICATION SKILLS

KVAPIL Luděk
Katedra technické a informační výchovy,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

The article is focused on procedural aspects of technical education and its impact on communication skills pupil school.

Keywords: technical education, child personality, ability, communication skill

Published: July 1, 2013  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KVAPIL, L. (2013). INFLUENCE OF TECHNICAL EDUCATION AT PRIMARY SCHOOL PUPIL COMMUNICATION SKILLS. Trends in education6(1), 518-521
Download citation

References

  1. Vzdělávací program Základní škola. Praha: Portál, 1996
  2. Vzdělávací program Obecná škola. Praha: Portál, 1996
  3. Vzdělávací program Národní škola. Praha: PSN
  4. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: VÚP, 2004. ISBN 80-8700000-5.
  5. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2007.
  6. ŠKÁRA, I. Technika a základní všeobecné vzdělání. Brno: MU, 1996
  7. DUBOVSKÁ, R. a kol. Je základné a technické vzdelanie sůčasťou všeobecného vzdelania? In sborník konference UMB "Technické vzdělanie jako sůčasť všeobecného technického vzdelania" Báňská Bystrica 2002, 462 s. ISBN 80-244-08978-X.
  8. KROPÁČ, J., CHRÁSKA, M. Výchova v obecně technických předmětech. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004, 190 s. ISBN 80-8055-734-9.
  9. RVPZV, Praha: VUP, 2005, s. 20.
  10. KROPÁČ, J., CHRÁSKA, M. Výchova v obecně technických předmětech. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004, 190 s. ISBN 80-244-08978-X.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.