Trendy ve vzdělávání, 2008 (roč. 1), číslo 1
TVV 2008, 1(1):205-208
METODICKÝ LIST JAKO DIDAKTICKÝ PROSTŘEDEK
- Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
V příspěvku vymezuji pojem didaktický prostředek, uvádím členění didaktických prostředků dle různých autorů. Dále popisuji možnosti využití metodického listu jako didaktického prostředku a uvádím návrh metodického listu.
Klíčová slova: didaktický prostředek, metodický list, motivace, technické myšlení žáka
Zveřejněno: 1. červenec 2008 Zobrazit citaci
Reference
- KVAPIL, L. Možnosti výchovy k tvořivosti při práci s některými technickými materiály na primární škole). 2005,0 147 s. Disertační práce.
- PRŮCHA, J. a kol. Pedagogický slovník. 4. vyd. Praha: Portál, 2004. 322 s. ISBN 80-7178-772-8.
- KALHOUS, Z. - OBST, O. a kol. Školní didaktika. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 448 s. ISBN 80-7178-235-X.
- RAMBOUSEK, V. a kol. Technické výukové prostředky. 1. vyd. Praha: SPN, 1989. 302s.
- DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti. 1. vyd. Olomouc: Votobia, 2008. 40 s. ISBN 978-80-7220-310-9.
- Dostupné na internetu: <http://metodickelisty.googlepages.com/> [cit. 2008-04-22].
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.