Trendy ve vzdělávání, 2008 (roč. 1), číslo 1

TVV 2008, 1(1):234-237

UČITEL V TECHNICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ A KURIKULÁRNÍ REFORMA

SERAFÍN Čestmír
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5,

Příspěvek se zaměřuje na problematiku učitelů působících v technickém vzdělávání v procesu zavádění rámcového vzdělávacího programu do sféry základního školství. Pokouší se charakterizovat změny, kterými role učitele v současné škole prochází.

Klíčová slova: technické vzdělávání, kurikulum, školní vzdělávací program

Zveřejněno: 1. červenec 2008  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
SERAFÍN, Č. (2008). UČITEL V TECHNICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ A KURIKULÁRNÍ REFORMA. Trends in education1(1), 234-237
Stáhnout citaci

Reference

  1. Bílá kniha - Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Praha : MŠMT, 2002 [cit. 2007-04-04]. Dostupné na: <http://www.msmt.cz/dokumenty/bila-kniha-narodniprogram-rozvoje-vzdelavani-v-ceske-republice-formuje-vladni-strategii-v-oblastivzdelavani-strategie-odrazi-celospolecenske-zajmy-a-dava-konkretni-podnety-kpraci-skol>.
  2. Zákon č. 563/2004 Sb. O pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů. Praha : MŠMT, [cit. 2007-06-09]. Dostupné na: <http://www.msmt.cz/dokumenty/zakon-o-pedagogickych-pracovnicich-a-o-zmenenekterych-zakonu>.
  3. Metodický portál RVP. Praha : Výzkumný ústav pedagogický, [cit. 2008-04-04]. Dostupné na: <http://http://www.rvp.cz/> ISSN 1802-4785.
  4. VAŠUTOVÁ, J. Kvalifikace učitelů pro permanentní změnu. In MAŇÁK, Josef; JANÍK, Tomáš. (eds.). Problémy kurikula základní školy. Brno : Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2006, s. 79-90. ISBN 80-210-4125-0.
  5. BLÍŽKOVSKÝ, B. aj. Středoevropský učitel na prahu učící se společnosti 21. století. Brno : Konvoj 2000. ISBN 80-85615-95-9
  6. KURELOVÁ, M. Učitelská profese v teorii a praxi. Ostrava : Ostravská univerzita, 1998. ISBN 80-7042-138-X
  7. VAŠUTOVÁ, J. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-082-4
  8. PRŮCHA, J. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha : Portál, 2002. ISBN 807178-621-7
  9. KOSOVÁ, B. Profesia a profesionalita učitel'a. Pedagogická revue, roč. 57, 2005, s. 1-13.
  10. VOŘÍŠKOVÁ, H. Kompetence učitele očima ředitelů škol. Bakalářská diplomová práce. Praha : UK PedF, 2002.
  11. KROPÁČ, J. a kol. Didaktika technických předmětů - vybrané kapitoly. 1. vyd. Olomouc : VUP, 2004. ISBN 80-244-0848-1.
  12. TONDL, L. Technologické myšlení a usuzování. 1. vyd. Praha : Filosofia, 1998.
  13. FRANUS, E. The Dual Nature of Technical Thinking. In Technology as a challenge for school curricula. The Stockholm Library of Curriculum Studies. 1. ed. Stockholm : Institute of Education Press, 2003.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.