Trendy ve vzdělávání, 2009 (roč. 2), číslo 1

TVV 2009, 2(1):69-72

STRATEGIE VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNÝ ROZVOJ - NOVÁ ETAPA VZDĚLÁVÁNÍ

HRDLIČKOVÁ Vlasta
Katedra primární pedagogiky,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR

Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj určuje priority a strategická opatření v oblasti vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Jedná se o stěžejní dokument, podle něhož se bude vzdělávání pro udržitelný rozvoj v České republice systematicky a koordinovaně rozvíjet. Příspěvek se zabývá problematikou naplňování základních požadavků ve vztahu ke vzdělávání pro udržitelný rozvoj u dětí předškolního a mladšího školního věku a pregraduální přípravou budoucích učitelů preprimárního a primárního vzdělávání k realizaci vzdělávání pro udržitelný rozvoj.

Klíčová slova: vzdělávání pro udržitelný rozvoj, preprimární vzdělávání, primární vzdělávání, pregraduální příprava budoucích učitelů.

Zveřejněno: 1. červenec 2009  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
HRDLIČKOVÁ, V. (2009). STRATEGIE VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNÝ ROZVOJ - NOVÁ ETAPA VZDĚLÁVÁNÍ. Trends in education2(1), 69-72
Stáhnout citaci

Reference

  1. JEŘÁBEK, J. - TUPÝ, J. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. 2004. Praha : VÚP, 2005, 112 s. ISBN 80-87000-0201.
  2. MÁCHAL, A. Průvodce praktickou ekologickou výchovou. 2000. Brno : Rezekvítek, 2000. 205 s. ISBN 80-902954-0-1.
  3. Metodický pokyn k environmentálnímu vzdělávání, výchově a osvětě ve školách a školských zařízeních. 2001. Praha : MŠMT ČR 14.12.2001 pod č.j.: 32338/2000-22, 10 s.
  4. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice - Bílá kniha. 2001. Praha : Ústav pro informace ve vzdělávání - Nakladatelství Taurus, 2001, 98 s. ISBN 80-211-0372-8.
  5. Rámcový program pro předškolní vzdělávání. 2006, Praha : Taurus, 2006. 48 s. ISBN 80-87000-00-5.
  6. Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj České republiky (2008 - 2015). Praha: MŠMT, 2008, 20 s. http://www.msmt.cz/dokumenty/ostatní-doumenty.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.