Trendy ve vzdělávání, 2009 (roč. 2), číslo 1

TVV 2009, 2(1):227-231

NÁVRH KONCEPCE ORGANIZACE ŠKOLNÍCH DRUŽIN VE VAZBĚ K VÝUCE TECHNOLOGIÍ

TVARŮŽKA Václav
Katedra technické a pracovní výchovy, Pedagogická fakulta OU, Českobratrská 16

Školní družiny patří k nejpočetnějším zařízením, které mají v rámci výchovných zařízení nejvíce žáků a toto zařízení zaměstnává nejvíce vychovatelů. Školní družiny tvoří ve dnech školního vyučování mezičlánek mezi výukou ve škole a výchovou v rodině. Specifičnost školních družin spočívá v zabezpečení zájmové činnosti žáků a smysluplného využití volného času. Cílová skupina dětí ve školních družinách je v rámci technické výchovy opomíjenou cílovou skupinou, která však disponuje velkým potenciálem, z hlediska zvýšení zájmu dětí a veřejnosti o vědu techniku. Tento článek se zabývá možností ovlivnění mládeže k preferenci pozitivních vlivů technologií.

Klíčová slova: Školní družiny, volný čas, technická výchova, zájmová činnost.

Zveřejněno: 1. červenec 2009  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
TVARŮŽKA, V. (2009). NÁVRH KONCEPCE ORGANIZACE ŠKOLNÍCH DRUŽIN VE VAZBĚ K VÝUCE TECHNOLOGIÍ. Trends in education2(1), 227-231
Stáhnout citaci

Reference

  1. ADAMEK, I. Rozwiązywanie problemów przez dzieci. IMPULS, Kraków 1998
  2. DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti. Olomouc: Votobia, 2008. 40 s. ISBN 978-80-7220-310-9.
  3. KOŽUCHOVÁ, M. Obsahová dimenzia technickéj výchovy so zameraním na predškolskú a elementárnu edukaciu. Univerzita Komenského v Bratislavě: Vydavatelstvo UK, 2003. ISBN 80-223-1747-0.
  4. KROPÁČ, J., PLISCHKE, J. Porozumění ve výuce odborných předmětů. In SCHOLA 2007 [CD-ROM]. Trnava: STU v Bratislavě, Materiálovotechnologická fakulta, 2007. ISBN 978-80-8096-038-4.
  5. MASTALERZ, E., Ethical and Moral Aspects of Educating Technics Teachers in Light of Tasks of Modern Schools. Journal of Technology and Information Education, Olomouc 2009. ISSN 1803-537X. Přejít k původnímu zdroji...
  6. MUCHACKÁ, B., Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dzieci w sytuacjach edukacyjnych. Oficyna Wydawnicza Impuls. 2007, ISBN 978-83-7308-890-0.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.