Trendy ve vzdělávání, 2009 (roč. 2), číslo 1
TVV 2009, 2(1):569-572
METODICKÉ ASPEKTY SPOJENÍ MYŠLENKOVÝCH MAP A INTERAKTIVNÍ TABULE VE VÝUCE
- Katedra českého jazyka a literatury, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR
Příspěvek se zabývá možnostmi spojení myšlenkových map, mapovacího softwaru a interaktivní tabule ve výuce. Nabízí hodnocení hlavních metodických aspektů při tvorbě interaktivní myšlenkové mapy a uvádí doporučení řazená dle fází tvorby interaktivní myšlenkové mapy.
Klíčová slova: interaktivní tabule, myšlenková mapa, informační a komunikační technologie, interaktivní myšlenková mapa, web 2.0, kreativní myšlení, kreativita, motivace, didaktická metoda.
Zveřejněno: 1. červenec 2009 Zobrazit citaci
Reference
- BUZAN, T. The Mind Map Book : Upgrade. 2nd enl. edition. [s.l.] : Pearson Education, 2006. 328 s. Illustrated. ISBN 978-1-4066-1279-0.
- BUZAN, T, MILLER, Ch. Success at Work. Resource Magazine [online]. 2004 [cit. 2008-11-14]. Dostupný z URL: <http://resourcemagazine.co.uk/acatalog/Ed2_BuzanCM_pg3-7.pdf>.
- MILLER, Ch. Creativity - Lost Cause or Learned Art? : Strands of Thought on Educating the Mind. Resource Magazine [online]. 2006 [cit. 2008-10-06]. Dostupný z WWW: <http://www.buzanworld.com/media/creativity_article.pdf>.
- Například: Radiožurnál : Český rozhlas 1 [online]. 2009 [cit. 2009-03-30]. Dostupný z WWW: <http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/audio>.
- Česká televize : i-vysílání beta [online]. 2009 [cit. 2009-03-30]. Dostupný z WWW: <http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/>.
- Z dalších aktuálních podcastů lze využít webový archiv časopisu Respekt (ukázka): Respekt.cz [online]. 2009 [cit. 2009-03-30]. Dostupný z URL: <http://podcast.respekt.cz/Cesky-udel-udavacu2800.html>.
- SLÁMA, J. Role výukových objektů pro interaktivní tabuli ve výuce českého jazyka a literatury. In Počítač ve škole 2008. [s.l.] : [s.n.], 2008. Přednášky, Jazyk a jazyková komunikace. s. 18. ISBN 978-80-254-1265-7.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.