Trendy ve vzdělávání, 2010 (roč. 3), číslo 1

TVV 2010, 3(1):573-576

PRÁCA S NÁUČNÝM TEXTOM AKO PROSTRIEDOK ROZVOJA TECHNICKEJ GRAMOTNOSTI U ŽIAKOV

SKALICKÁ Katarína
Katedra techniky a informačných technológií, Pedagogická fakulta UKF, Drážovská cesta 4, 949 74

Jedným z cieľov predmetov s technickým zameraním je nadobudnutie a rozvoj technickej gramotnosti, ktorá predstavuje dôležitú súčasť všeobecnej gramotnosti každého žiaka. Účinnou možnosťou rozvíjania technickej gramotnosti u žiakov je aktívna práca s náučným textom a aplikácia vhodných metód práce s náučným textom.

Klíčová slova: náučný text - technická gramotnosť - pojmová mapa.

Zveřejněno: 1. červenec 2010  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
SKALICKÁ, K. (2010). PRÁCA S NÁUČNÝM TEXTOM AKO PROSTRIEDOK ROZVOJA TECHNICKEJ GRAMOTNOSTI U ŽIAKOV. Trends in education3(1), 573-576
Stáhnout citaci

Reference

  1. FISCHER, R.: Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. 176 s. ISBN 80-7178-1207.
  2. ČÁP, J. - MAREŠ, J.: Psychologie pro učitele. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. 655 s. ISBN: 80-7178-463-X.
  3. PETRASOVÁ, A.: Využitie stratégie EUR ako prostriedku eliminácie funkčnej negramotnosti rómskych žiakov.1. vyd. Prešov: MPC, 2003. 96 s. ISBN 80-8045-307-1.
  4. GAVORA, P.: Žiak a text. Bratislava: SPN, 1992. 128 s. ISBN 80-08-003332.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.