Trendy ve vzdělávání, 2011 (roč. 4), číslo 1

TVV 2011, 4(1):198-201

TECHNICKÉ VÝUKOVÉ PROSTŘEDKY V TECHNICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ

SERAFÍN Čestmír
Katedra technické a informační výchovy,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR

Tento příspěvek se zabývá otázkami zařazení technických výukových prostředků do edukace v kontextu pohledu na ně jako moderního nástroje vzdělávání současné školy. Můžeme se zabývat metodami či styly práce učitele, může pojímat klima školy jako základní oblast pro tvůrčí rozvoj žáka i učitele, ale bez technických výukových prostředků není tento systém úplný a v současném světě ani reálně možný.

Klíčová slova: Technické výukové prostředky, edukace, evaluace, efektivita.

Zveřejněno: 1. červenec 2011  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
SERAFÍN, Č. (2011). TECHNICKÉ VÝUKOVÉ PROSTŘEDKY V TECHNICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ. Trends in education4(1), 198-201
Stáhnout citaci

Reference

  1. RANSON, S. Inside the learning society. Continuum International Publishing Group, 1998, 294 p. ISBN 03-04701-82-3
  2. JARVIS, P. The theory & practice of teaching. Routledge, 2002, 214 p. ISBN 07-4943409-0
  3. GESCHWINDER, J., RŮŽIČKA, E., RŮŽIČKOVÁ, B. Technické prostředky ve výuce. Olomouc: UP, 1995, 57 s. ISBN 80-70675-84-5
  4. RAMBOUSEK, V., a kol. Technické výukové prostředky. Praha: SPN, 1989
  5. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009, 395 s. ISBN 80-73676-47-8
  6. MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. 3. vyd. Brno: MU, 2003. 104 s. ISBN 80-210-3123-9
  7. DRAHOVZAL. J.; KILIÁN, O.; KOHOUTEK, R. Didaktika odborných předmětů. 1. vyd. Brno: Paido, 1997. ISBN 80-85931-35-4
  8. DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti. Olomouc: Votobia 2008, ISBN 97880-7409-003-5
  9. GÖTZ, K., HÄFNER, P. Didactic organization of teaching and learning processes: a textbook for schools and adult education. Peter Lang, 2004, 200 p. ISBN 08-20464-90-2
  10. PALÁN, Z. Lidské zdroje - Výkladový slovník. Academia, 2002, 280 s. ISBN 80-2000950-7
  11. KUMAR, L. K. Educational Technology. New Age International, 1997, 362 p. ISBN 8122408-33-8
  12. BANKS, F. Teaching technology. Routledge, 1993, 253 s. ISBN 04-15102-54-5
  13. KOVALCHICK, A. Education and Technology: A-I, L-Z. ABC-CLIO, 2004, 713 p. and 713 p. ISBN 15-76073-51-3
  14. HAVELKA, M. Chápání pojmu efektivnost v české a slovenské pedagogické literatuře. e-PEDAGOGIUM, I/2005 [cit. 2011-03-03]. Dostupné na: <http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/e-ped_1-2005.pdf>. ISSN 1213-7758
  15. NOVÁK, D. Elektrotechnické stavebnice v technické výchově. 1. vyd. Praha: UK, 1997. ISBN 80-86039-37-4
  16. KŘENEK, M. Elektrotechnické a elektronické stavebnice. Výroba škola. Roč. 33, 1988, č. 6, s. 239-241 Přejít k původnímu zdroji...
  17. KLEMENT, M. Kriteria hodnocení výukového software. In Sborník konference XVI. DIDMATTECH 2003. 1. vyd. Praha : VOTOBIA, 2003. ISBN 80-7220-150-6
  18. DOSTÁL, J. Zařazení elektrotechnických stavebnic do systému elektrostavebnic. e- PEDAGOGIUM, I/2004 [cit. 2011-03-03]. Dostupné z: <URL: http://epedagog.upol.cz/eped1.2004/index.htm>. ISSN 1213-7499

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.