Trendy ve vzdělávání, 2013 (roč. 6), číslo 1
TVV 2013, 6(1):102-105
ROZVOJ PRIESTOROVEJ PREDSTAVIVOSTI ŽIAKOV ZÁKLADNEJ ŠKOLY V CHÉMII
- Gabiel Bánesz, Doc. PaedDr. PhD.,, Katedra techniky a informačných technológií, Pedagogická fakulta UKF, Dražovská cesta 4, 949 01, Nitra, SR
Článok pojednáva o možnostiach rozvoja priestorovej predstavivosti žiakov na druhom stupni základných škôl v predmete chémia. Príspevok je súčasťou riešenia projektu KEGA 035UKF-4/2012 Program rozvoja priestorovej predstavivosti žiakov nižšieho sekundárneho vzdelávania. Cieľom projektu je vypracovať model vzdelávania rozvíjajúci u žiakov vnímanie priestoru a orientáciu v priestore.
Klíčová slova: priestorová predstavivosť, chémia, základná škola
Zveřejněno: 1. červenec 2013 Zobrazit citaci
Reference
- CLARISSE L. HABRAKEN. Perceptions of chemistry: Why Is the Common Perception of Chemistry, the Most Visual of Sciences, so Distorted? In Journal of Science Education and Technology. September 1996, Volume 5, Issue 3, pp.193-201. Dostupné na: http://link.springer.com/article/10.1007/
Přejít k původnímu zdroji...
- KALHOUS, Z., OBST O.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. 448 s. ISBN 80-7178253-X.
- SULAIMAN M. AL-BALUSHI: Factors Influencing Pre-Service Science Teachers' Imagination at the Microscopic Level in Chemistry. In International Journal of Science and Mathematics Education. December 2009, Volume 7, Issue 6, pp.1089-1110. Dostupné na: http://link.springer.com/article/10.1007/s10763-009-9155-1
Přejít k původnímu zdroji...
- MIKE STIEFF - SONALI RAJE: Expert Algorithmic and Imagistic Problem Solving Strategies in Advanced Chemistry. In Spatial Cognition & Computation: An Interdisciplinary Journal. Volume 10, Issue 1, p. 53-81, 2010. Dostupné na: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13875860903453332
Přejít k původnímu zdroji...
- Štátny vzdelávací program. Chémia. Bratislava: ŠPÚ, 2010. Dostupné na: http://www.statpedu.sk/files/documents/svp/2stzs/isced2/vzdelavacie_oblasti/chemia_isced2.pdf
- TOMKOVÁ, V.: Význam priestorovej predstavivosti v technickom vzdelávaní. In Technika - Informatyka - Edukacja. Rzeszow: Wydawnictwo Oswiatowe FOSZE, 2012. s. 279 - 284. ISSN2080-9069.
- UHERČÍKOVÁ, V.: Rozvíjanie priestorovej predstavivosti prostredníctvom hier a hračiek. In: Zborník z odborného seminára: Hra a hračka. Bratislava, Iuventa 1999.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.