Trendy ve vzdělávání, 2013 (roč. 6), číslo 1

TVV 2013, 6(1):102-105

ROZVOJ PRIESTOROVEJ PREDSTAVIVOSTI ŽIAKOV ZÁKLADNEJ ŠKOLY V CHÉMII

LUKÁČOVÁ Danka, BÁNESZ Gabriel
Gabiel Bánesz, Doc. PaedDr. PhD.,, Katedra techniky a informačných technológií, Pedagogická fakulta UKF, Dražovská cesta 4, 949 01, Nitra, SR

Článok pojednáva o možnostiach rozvoja priestorovej predstavivosti žiakov na druhom stupni základných škôl v predmete chémia. Príspevok je súčasťou riešenia projektu KEGA 035UKF-4/2012 Program rozvoja priestorovej predstavivosti žiakov nižšieho sekundárneho vzdelávania. Cieľom projektu je vypracovať model vzdelávania rozvíjajúci u žiakov vnímanie priestoru a orientáciu v priestore.

Klíčová slova: priestorová predstavivosť, chémia, základná škola

Zveřejněno: 1. červenec 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
LUKÁČOVÁ, D., & BÁNESZ, G. (2013). ROZVOJ PRIESTOROVEJ PREDSTAVIVOSTI ŽIAKOV ZÁKLADNEJ ŠKOLY V CHÉMII. Trends in education6(1), 102-105
Stáhnout citaci

Reference

  1. CLARISSE L. HABRAKEN. Perceptions of chemistry: Why Is the Common Perception of Chemistry, the Most Visual of Sciences, so Distorted? In Journal of Science Education and Technology. September 1996, Volume 5, Issue 3, pp.193-201. Dostupné na: http://link.springer.com/article/10.1007/ Přejít k původnímu zdroji...
  2. KALHOUS, Z., OBST O.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. 448 s. ISBN 80-7178253-X.
  3. SULAIMAN M. AL-BALUSHI: Factors Influencing Pre-Service Science Teachers' Imagination at the Microscopic Level in Chemistry. In International Journal of Science and Mathematics Education. December 2009, Volume 7, Issue 6, pp.1089-1110. Dostupné na: http://link.springer.com/article/10.1007/s10763-009-9155-1 Přejít k původnímu zdroji...
  4. MIKE STIEFF - SONALI RAJE: Expert Algorithmic and Imagistic Problem Solving Strategies in Advanced Chemistry. In Spatial Cognition & Computation: An Interdisciplinary Journal. Volume 10, Issue 1, p. 53-81, 2010. Dostupné na: http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13875860903453332 Přejít k původnímu zdroji...
  5. Štátny vzdelávací program. Chémia. Bratislava: ŠPÚ, 2010. Dostupné na: http://www.statpedu.sk/files/documents/svp/2stzs/isced2/vzdelavacie_oblasti/chemia_isced2.pdf
  6. TOMKOVÁ, V.: Význam priestorovej predstavivosti v technickom vzdelávaní. In Technika - Informatyka - Edukacja. Rzeszow: Wydawnictwo Oswiatowe FOSZE, 2012. s. 279 - 284. ISSN2080-9069.
  7. UHERČÍKOVÁ, V.: Rozvíjanie priestorovej predstavivosti prostredníctvom hier a hračiek. In: Zborník z odborného seminára: Hra a hračka. Bratislava, Iuventa 1999.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.