Trendy ve vzdělávání, 2013 (roč. 6), číslo 1

TVV 2013, 6(1):136-139

DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE V DOMÁCNOSTI - PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH UŽIVATELŮ INTELIGENTNÍCH DOMŮ

SERAFÍN Čestmír
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

Integrace moderních (zejména digitálních) technologií do obsahu vzdělávání a jejich začlenění do vzdělávacího procesu se děje nejčastěji v podobě didaktických prostředků, ale nemusí tomu tak být vždy.
Běžný člověk se denně setkává s technologiemi, které využívá pro práci i zábavu, je to běžná součást jeho života a v budoucnu tomu nebude jinak. Moderní domácnost, to jsou již dnes především moderní technologie na digitálním základu a mladá generace se bude s těmito technologiemi setkávat a požívat je. Proto je otázka jejich začlenění do výuky již na základní škole velmi důležitá a právě touto otázkou se zabývá tento článek.

Klíčová slova: Technika; Digitální technologie; Inteligentní dům; Člověk a svět práce

Zveřejněno: 1. červenec 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
SERAFÍN, Č. (2013). DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE V DOMÁCNOSTI - PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH UŽIVATELŮ INTELIGENTNÍCH DOMŮ. Trends in education6(1), 136-139
Stáhnout citaci

Reference

  1. DANIELS, Klaus. Technika budov: příručka pro architekty a projektanty. 1. čes. vyd. Bratislava: Jaga group, 2003, 519 s. ISBN 80-889-0563-X.
  2. DOSEDLA, Martin. Digitální technologie a technika. Brno: MU, [cit. 03-03-2013] dostupné na: http://svp.muni.cz/ukazat.php?docId=442
  3. GARLÍK, Bohumír. Inteligentní budovy. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2012, 348 s. ISBN 978-80-7300-440-8.
  4. MERZ, Hermann, Thomas HANSEMANN a Christof HÜBNER. Automatizované systémy budov: sdělovací systémy KNX/EIB, LON a BACnet. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 261 s. ISBN 978-80-247-2367-9.
  5. VALEŠ, Miroslav. Inteligentní dům. 1. vyd. Brno: ERA, 2006, 123 s. ISBN 80-7366062-8.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.