Trendy ve vzdělávání, 2013 (roč. 6), číslo 1

TVV 2013, 6(1):246-249

REFLEXE KONEKTIVISMU V ICT KOMPETENCÍCH UČITELE

KUBRICKÝ Jan
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

Příspěvek se zabývá současnou snahou integrace základních principů teorie konektivismu do modelů ICT kompetencí učitele. Autor rovněž pojednává o změnách, které si vynutily odlišný přístup v zaměření ICT kompetencí učitele od technologicko-uživatelského pojetí, k pojetí směřujícímu k rozvoji osobnosti učitele i osobnosti žáka.

Klíčová slova: Konektivismus, ICT, Kompetence učitele

Zveřejněno: 1. červenec 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KUBRICKÝ, J. (2013). REFLEXE KONEKTIVISMU V ICT KOMPETENCÍCH UČITELE. Trends in education6(1), 246-249
Stáhnout citaci

Reference

  1. ŠIMONOVÁ, Ivana aj. Styly učení v aplikacích eLearningu. 1. vyd. Hradec Králové: Miloš Vognar, 2010. ISBN 978-80-84771-44-1.
  2. BRDIČKA, Bořivoj. Konektivismus - teorie vzdělávání v prostředí sociálních sítí. Učitelský spomocník [online]. 2. 9. 2008, [cit. 2013-03-14]. Dostupné z: <http://www.spomocnik.cz/pub/Konektivismus_BB08.pdf>.
  3. BRDIČKA, Bořivoj. Nové technologické standardy ISTE pro učitele. Učitelský spomocník [online]. 8.9.2008, [cit. 2013-02-01]. Dostupné z: <http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2262>.
  4. ZOUNEK, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. 1. vyd. Brno: MU, 2009. ISBN 978-80-210-5123-2.
  5. Competencias y Estándares TIC para la Profesión Docente. [online]. Ministerio de Education Chille, 2011. [cit. 2013-03-05]. Dostupné z: <http://www.enlaces.cl/libros/docentes/index.html>.
  6. International Society for Technology in Education. Nets for teachers [online] - [cit. 201303-01]. Dostupné z: <http://www.iste.org/docs/pdfs/nets-t-standards.pdf?sfvrsn=2>.
  7. VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-082-4.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.