Trendy ve vzdělávání, 2013 (roč. 6), číslo 1

TVV 2013, 6(1):263-269

MOŽNOSTI VYUŽITÍ E-LEARNINGOVÉHO SYSTÉMU MOODLE PRO VZDĚLÁVÁNÍ POMOCÍ MOBILNÍCH ZAŘÍZENÍ

MANĚNOVÁ Martina
Ústav primární a preprimární edukace, Pedagogická fakulta UHK, Rokitanského 62, 500 03 Hradec, Králové, ČR

Článek seznamuje s výsledky výzkumu, který byl zaměřený na možnosti využití e-learningového systému Moodle pro účely vzdělávání pomocí mobilních zařízení typu tablet a mobilní telefon. Výzkum realizovala Pedagogická fakulta ve spolupráci s Filozofickou fakultou Univerzity Hradec Králové. Pro účely výzkumu byl vytvořen samostatný virtuální server s upraveným e-learningovým systémem Moodle ve verzi 2.3. Lze předpokládat, že využívání různých typů mobilních zařízení pro přístup k internetovým aplikacím bude mezi studenty prezenční i kombinované formy ještě více populární než dnes. Z těchto důvodů bylo vhodné nalézt způsob, jak upravit e-learningové materiály tak, aby byly použitelné i v případě, že k nim uživatel přistupuje prostřednictvím mobilního zařízení připojeného k internetu.

Klíčová slova: e-learning, m-learning, Moodle

Zveřejněno: 1. červenec 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
MANĚNOVÁ, M. (2013). MOŽNOSTI VYUŽITÍ E-LEARNINGOVÉHO SYSTÉMU MOODLE PRO VZDĚLÁVÁNÍ POMOCÍ MOBILNÍCH ZAŘÍZENÍ. Trends in education6(1), 263-269
Stáhnout citaci

Reference

  1. LORENZ, M. Kde nechala škola díru: m-learning aneb Vzdělání pro záškoláky. ProInflow [online]. 10.02.2011 [cit. 20.04.2011]. Dostupný z WWW: <http://pro.inflow.cz/kde-nechala-skola-diru-m-learning-aneb-vzdelani-pro-zaskolaky>. ISSN 1804-2406.
  2. MATURA, J. Už třetina Čechů používá mobil k přístupu na internet. In: Mobil.cz [online]. 2012 [cit. 2012-11-18]. Dostupné z: http://mobil.idnes.cz/uz-tretina-cechupouziva-mobil-k-pristupu-na-internet-ppf/mob_tech.aspx?c=A120208_025711_mob_tech_jm.
  3. ŠEDIVÝ, J. Creation of multimedia support study material and administration of LMS systems in virtual education environment. Interactive collaborative learning (ICL), 2011: 14th international conference. Piscataway : IEEE, 2011. 3s. ISBN: 978-1-4577-1747 Přejít k původnímu zdroji...
  4. MYŠKA, K. et al. Vzorce, modely a počítačová grafika ve výuce chemie. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. 76 s. ISBN 80-7041-979-2.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.