Trendy ve vzdělávání, 2013 (roč. 6), číslo 1

TVV 2013, 6(1):315-322

ROBOTICKÉ STAVEBNICE V PRÍPRAVE UČITEĽOV INFORMAČNEJ VÝCHOVY

STOFFOVÁ Veronika, TAKÁČ Ondrej
Univerzita J. Selyeho, Ekonomická fakulta, Katedra matematiky a informatiky,, Bratislavská cesta 3322, 945 01 Komárno, Slovenská republika

Článok sa zaoberá možnosťami využívania robotických stavebníc vo vyučovaní informatiky na základnej škole. Hlavná pozornosť je venovaná tvorbe robotov a ich programovaniu. Autori predpokladajú, že príjemné zážitky zo stavby a programovania robotov zvýšia záujem mládeže o štúdium technických a prírodovedných odborov na stredných a vysokých školách. Úspešné zavedenie robotiky do vyučovania na základných školách predpokladá erudovaných učiteľov v danej oblasti.

Klíčová slova: robot, modelovanie, riadenie robotov, programovanie robotov

Zveřejněno: 1. červenec 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
STOFFOVÁ, V., & TAKÁČ, O. (2013). ROBOTICKÉ STAVEBNICE V PRÍPRAVE UČITEĽOV INFORMAČNEJ VÝCHOVY. Trends in education6(1), 315-322
Stáhnout citaci

Reference

  1. CZAKÓOVÁ, K.: Imagine v príprave budúcich učiteľov ZŠ (Imagine in Primary School Teachers Preparation). In. Stoffová, V. (ed.): XXIV. DIDMATTECH 2011. Krakow: Uniwersytet Pedagogiczny, Istytut Techniki UP, 2011. s. 488-494. ISBN 978-83-7271-678-1.
  2. CZAKÓOVÁ, K.: Tvorba aplikácií v Imagine pre budúcich učiteľov 1. stupňa ZŠ. In. Kalaš, I. - Huraj, L. (ed.): DidInfo 2012. Proceeding of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied, 2012. s. 66 - 69. ISBN 978-80-557-0342-8.
  3. HAJDÚ, H.: Robotics and robots in education. 1. vyd. In: DidInfo 2010, ed. Veronika Stoffová, Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied v Banskej Bystrici, 2010, 170 s. ISBN: 978-80-8083-952-9
  4. KOSZTYU, G.: Robotika az alapiskolában - Robotika v základnej škole (diplomová práca), Komárno : Univerzita J. Selyeho, Pedagogická fakulta, 2013, 70 s.
  5. LOVASZOVÁ, G. - PALMÁROVÁ, V.: Propedeutika programovania v nižšom sekundárnom vzdelávaní. 1. vyd. Nitra : UKF, 2011. 82 s. ISBN 978-80-8094-903-7
  6. SERAFÍN, Č.: Vzdělávání v digitálním věku - digitální generace - Education in the digital age - digital generation In: Education for information and knowledge based society Editor Veronika Stoffová. 1. edition. Komárno : J. Selye Universtity Komárno, 2012, pp. 31-37. ISBN 978-808122-064-7
  7. STOFFA, V. Az elektronikus tanulás lehetőségei a programozás elsajátításában. In AGRIA MEDIA 2002: Az elektronikus tanulás a III. évezred pedagógiai kihívása. Eger, 2003, s. 480 - 488. ISBN 963-9417-09-2.
  8. VÁRKOLY, L.: Odborné vzdelávanie a moderné IKT - Vocational education and modern ICT In: Education for information and knowledge based society Editor Veronika Stoffová. 1. edition. Komárno : J. Selye Universtity Komárno, 2012, pp. 234 -245. ISBN 978-80-8122-064-7
  9. VÉGH, L.: Animácie vo vyučovaní algoritmov a programovania (Animations in teaching algorithms and programming). In Dostál, J. (ed.): Nové technologie ve vzdělávání : vzdělávací software a interaktivní tabule. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. 47-51. s. ISBN 978-80-244-2720-1.
  10. VÉGH, L.: Hravou formou od bublinkového triedenia po rýchle triedenie (From BubbleSort to QuickSort with Playing a game). In Neubauer, J. - Hájková, E. (eds.): XXIX. International Coloquium on the Management of Educational Process Proceedings, Part 2. Brno : Univerzita obrany, 2011. 539-549. s. ISBN 978-80-7231-812-4

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.